Naturskön runda dan före dan före dopparedan

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
22 december. Antar att de flesta stressar nog omkring och försöker få allt klart inför julen. 
Jag fick min beskärda del julhandel i lördags då vi besökte Elins Esplanad nån timme på fm.
Det där med att stress och mycket folk i affärer funkar ju inte längre för mig. Jag har dessutom haft ovanligt mycket på programmet de senaste veckorna och det märks nu tyvärr. Hjärnan lägger av på något vis när det är mer än en sak som ska göras, så att åka ut i skogen dan före dan före dopparedan, i stället för att ägna mig åt julförberedelser är det bästa jag kunde göra.
För det är ju där, mellan susande granar och tallar, som jag återfår energi bäst.
 
Solen sken från en klarblå himmel när vi åkte hemifrån, och vi hade en mysig dag.
 
 
Det var ju även midvintersolståndet, så solen står som allra lägst på himlen. Det märktes för trots den blå himlen såg vi mest solen i denna form, lågt mellan träden.
 
 
Men motljus är fint och träden skyddade mot vind så det gjorde inte så mycket.
 
 
Detta är nog den mest osannolika skapelse jag sett. Definitivt omöjligt att förutsäga att man ska träffa på. Kul.
 
 
Efter promenaden så var det då dags för fika. Två dagar innan jul sitter vi allihop utan vantar i grön skog.
Läste faktiskt i vår lokaltidning att några tokar firat midsommar på skoj samma dag, men de hade gått snäppet längre och även badat, bara för att vädret är så konstigt.
Vi nöjde oss med kaffe, mackor och saffransbröd i stället. Även om midsommar kan vara kall så har var sak sin tid.
 
 
Vart tog fötterna vägen tro? Svårt att tro att vi går på en gammal väg med denna enormt välväxta och frodiga mossa.
 
 
Vissna strån kan också vara vackra.
 
En tur på ett par timmar i skogen resulterade i 17 loggade burkar.
Mycket bättre än att jaga runt i affärerna, iallafall för mig.
Gemenskapen och skratten får man ju på köpet.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0