Pinsamheter.......

Detta blev en dag med många pinsamheter.
Vissa saker gillar jag verkligen inte och att leta cacher i närheten av där folk bor hör till dem.
Råkade bli några sådana denna dag då vi lite på omvägar snirklade oss fram till eventet i Mariestad.
Solen ville så gärna vara med, men kanske den tyckte vi var för pinsamma för den gömde sig snabbt mellan molnen igen.
 
 
Första gömman var i anslutning till en hästgård. "Kanske  kan CO se dig från fönstret" stod det och visst rörde det sig i ett av fönstren men om det var CO det vet jag inte. En plats jag inte besökt själv för att logga även om hästgård och byggnader var fina. Kändes pinsamt tyvärr.
Så fortsatte vi och skulle på nästa ställe in i en gammal ladugård. Inte heller där kände jag mig speciellt bekväm även om det här inte var i närheten av andra byggnader. Kändes lite som att göra intrång på privat mark trots det.
Så fortsatte vi mot en cache utanför en skola. Massor av barn på skolgården, två meter från gömman. Ska vi?
Jo, beslutet om att logga var inte så svårt egentligen. Eftersom jag inte gillar placeringen så nära skolgårdar så är jag inte rädd för att en sådan gömma blir mugglad. Visserligen så behöver man inte leta länge här och därför se misstänkt ut men ändå. Vill man visa upp ortens skola så finns det nog bättre placeringar trots allt.
Pinsamheterna trappas upp och vi kommer till en ny gömma. Mitt i ett bostadsområde med hyreshus på ena sidan och en skolgård med massor av barn ute på rast på andra sidan.
Mitt i en rabatt stod ett träd och flera meter upp fanns burken. 
Jaha. Inte nåbar utan stege.......
 
 
Titti såg ut mest som en kommunalarbetare så hon fick klättra upp denna gång. Flera passerar under vår stund där i rabatten, en del tittar mer än andra ooch till slut frågar en vad vi gör.
"Min mössa blåste upp i trädet och vi måste få ner den" säger Malin då varvid de tittar ändå mer frågande på oss.
Såklart. Tre tjejer i en busksnår varvid en står på en stege mitt i ett bostadsområde för att eh, plocka ner en mössa????
Sanningen är alltid bäst så vi förklarade sen att det finns något som heter geocaching och att just denna plats kanske inte var den bästa.....
Vi fortsatte med en stunds "gubbjakt" innan eventet. Eller rättare sagt egentligen "korpjakt". Tanken var att äldre herrar nog är rätt pratsamma och att någon kanske visste var fåglarna i en myst vi letade efter kunde finnas.
 
 
Det visade sig att herrarna just var pratsamma men inte hade en aning, så vi övergick till damer som såg kulturintresserade ut och då fick vi mer napp. Om det var rätt återstår att se vid nästa besök i den vackra staden.
Till sist får jag erkänna att vi höll på att smita från notan.
 
 
Det mest pinsamma av allt denna lite pinsamma dag.
Vi åkte ju till Mariestad just för att det var event och som vanligt var det en trevlig tillställning.
Mycket prat och skratt, EO tyckte vid ett tillfälle att vi borde kalla oss tjatligan istället. Antar att han blev lite stött då vi kommenterade hur han kunde misslyckats att komma åt loggboken på en av stans smarta gömmor.
 
 
Vi fick även tillfälle att beundra ett fint GIGAcoin och där var endast loggar med selfies önskvärda. Åh så roligt det hade varit att få åka på GIGAevent nån gång!
 
Tiden gick fort och vi behövde packa ihop oss för hemfärd. Säger tack och hej och går mot dörren. Halvvägs ute kommer Titti på det. Vi måste ju betala maten för vi ätit. Tänk att vi nästan glömde bort det. Snacka om pinsamt i så fall......
 
Men trots alla pinsamheter denna dag så blev det en mycket bra dag. För även om det man gör känns pinsamt så är det ingen fara så länge man gör det tillsammans!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0