Abstinens

Nästan två veckor utan en endaste logg kan ge abstinens. Ibland, men inte alltid.
Läser om alla som varit runt på trevliga ställen och loggat både det ena och det andra nu i semestertider, men som tur är så känner jag faktiskt ingen större abstinens denna gång. 
Sommartid är det ju alltid så här. Många är borta på semester, familjen är inte road av speciellt mycket geocaching och jag är ju inte road av att ge mig ut på tur själv. Så jag får roa mig på annat sätt.
Jag gillar ju nämligen att lägga ut nya gömmor. Både lite kreativa som kräver mer tankemöda att få till, samt helt vanliga petrör på vackerhetsplatser eller andra intressanta platser.
Jag har ju annars känt mig rätt nöjd med antalet utplacerade gömmor. Har man över 200 ute i skog och mark borde man ju vara nöjd, men så fick jag en tanke......och sen en tanke till osv. 
Sommaren har ju varit rätt lugn även aktivitetsmässigt för familjen så helt plötsligt har det funnits tid till att börja förverkliga alla de där tankarna. 
Kanske är det dumt att skapa nya gömmor när man har så många allaredan men det är ju så kul!
Lustigt nog så är det inte så värst mycket underhåll heller på de jag har så jag kör på. Man kan ju alltid arkivera om det blir jobbigt framöver.
Just nu ger skapandet av nya gömmor energi och då är allt gott. Dessutom hjälper det faktiskt lite mot abstinens oxå.......
 
 
 

Kommentarer
Postat av: anna-lena

Önskar att jag hade lite ner kreativitet i mitt gömmetänk. Är nog mest för att lägga ut rundor, för sådana gillar jag så mycket... och då behöver det ju inte vara så märkvärdigt. Det handlar ju est om att ta en promenad på ett nytt ställe. Eller cykeltur.... Tänkte lite Kinnekulle... dit skulle man ju kunna ta en dagsutflykt...kanske med cykel i bagaget. Finns det några bra cykelrundor där, eller på något annat fint ställe som du känner till? Ha det gott! Anna-Lena

Svar: Jag gillar ju också rundor så det ena förtar ju inte det andra. Men ibland är det kul att göra lite mer.Kinnekulle är riktigt fint. Nån speciell cykelrunda vet jag faktiskt inte men jag kan länka dig några gömmor till fina platser där via fb.
bojip

2015-07-28 @ 19:33:49
URL: http://femfemman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0