101 loggade "non trad in a row" och ett varv runt Mösseberg!

Challenge #078 100 non Trad in a row

Hade väl egentligen tänkt blogga först i morgon men kan man inte somna så kan man inte. Bättre att gå upp en stund även om klockan är 02 för att fortsätta snurra runt i sängen verkar hopplöst.
Bättre då att berätta om dagen som varit.
Vi har ju hållt på med att försöka klara utmaningen att bara logga icketraditionella burkar i ett sträck. Nu har jag äntligen gått i mål! Det slutade faktiskt med en för mycket men det gör ju inget alls.
Första loggade i sviten var kalkbrottseventet i början av mars och sista blev synnerligen passande  Eventtankar, mysten där det gavs en föraning om att det skulle bli ett event just i kalkbrottet.
Så skönt att nu vara klar! Det enda som var synd var att Malin tyvärr inte kunde vara med, migrän bryr sig inte om att vi skulle klara en utmaning........
 
Lyckan var stor när vi styrde färden mot min första trad på länge Slättaberget.
Här har jag varit förr. Alldeles i början av min geokarriär. Då nollade den i en gigantisk stenhög och min upplevelse av platsen var inte speciellt trevlig. Ingen burk den gången.
Nu var den flyttad upp på själva "berget" och vilken fin plats det egentligen var!!!
 
 
 
Jag gillar verkligen dessa små åsar som finns lite varstans i naturen häromkring. Solen sken och det var ljuvligt skönt ute. Här kommer säkert vara riktigt fint när det börjar blomma framöver.
 
 
Utsikten var ju inte heller att förakta!
 
Vi loggade flera riktigt bra gömmor denna dag varav Ordröra var den som jag kommer att minnas av mer än en anledning.
Dels var det en riktigt bra gömma men även för att det parkerade en bil strax bredvid vår där vi stod lite tokigt som man bara kan göra ibland som geocachare.
Ur klev en man som närmade sig vår bil och studerade den och vi skyndar oss åter med en ursäkt att vi bara "var tvugna att gå ut i skogen en sväng"
"Ja det är jag med" säger mannen då, stannar precis framför min bil och lättar på trycket......
Där sitter vi i bilen och är tvugna att vänta tills han är klar. Hur tänker man då? Kunde han inte gått några mer steg och skyla sig åtminstone lite bakom en gran eller så?
 
Jaja, Konstigt kändes det allt.
 
Vi åkte vidare runt Mösseberg och loggade även Alltid Tölv och Luren innan det blev fikadags. 
Blev en rotvälta denna gång men välter träd i soligt läge så duger det gott som fikaplats.
 
 
Nu är det minsann vår! Även flugorna har vaknat........
 
 
fast jag föredrar allt kaffe utan en badande fluga.
 
På hemvägen stannade jag till för att byta loggremsa i min egen Djupt i Djupadalen
 
 
Ännu en naturtyp i trakten som jag är svag för. Alvarsmark är ju faktiskt inte så vanlig heller för den delen.
 
 
Det var ju en osedvanligt skön vårdag efter några iskalla dagar och jag ville inte riktigt gå in.
Gick efter storkameran och tänkte testa lite blombilder.
Döm om min förvåning när jag hittat samma lilla blomma i min egen trädgård som vi förundrades så över solförmörkelsedagen.
 
 
Spännande att inte riktigt komma ihåg vad man själv en gång planterat........
 
 
 
Våren är verkligen ljuvlig och att vädret just denna dag var så skönt är jag extra tacksam över.
 
 
Detta kort är nämligen taget samma dag. Började min dag med att skjutsa ner mellansonen till bruksdammen där klassen skulle tillbringa dagen med sol och bad......Var lite kallt att ligga och sola på stranden sa sonen men det var visst ännu kallare att bada för de som behövde göra det. 
Klassen spelade nämligen in en film på temat livräddning och visst kan man vara extra tacksam över att vädret ändå gav en föraning om sommar just idag!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0