Mellan hägg och syren

Hela våren är en enda ljuvlig tid! Massor av blommor överallt, inga nässlor eller mygg ännu, bara en och annan fästing. Varje vecka har naturen något nytt att visa och nu är tiden kommen till den enligt skomakaren allra vackraste. Jag håller med för jag gillar verkligen dessa majdagar skarpt!
 
 
Jag och Malin tog en kort improviserad tripp till Tibro mellan regnskurarna denna förmiddag. Tror jag knappt har sett en mer av blommor översållad hägg. Vackert!
 
 
Något annat som är vackert var detta körsbärsträd! Älskar ju verkligen blommande körsbärsträd och när dessutom blommorna är dubbla så blir det ju dubbelt vackert eller hur?
Detta träd hittade vi på en ödetomt inte långt från denna gömma: Å-cachen
 
 
Här fanns fikabord för den som var sugen och fikasugna är ju vi nästan jämt, fast denna gång valde vi att fika hos Titti, som tyvärr inte kunde åka med oss ut. 
Märklig känsla att befinna sig så nära centrum i Tibro men ändå få känslan av att vara mitt ute på landet med kossorna betandes vid strandkanten.
 
 
Förgätmigej är ännu en av de blommor som kan bilda stora mattor av blåaste blått. Fint!
 
 
Dagens roligaste hint var nog ändå: Låt oss säga sten.......
 
 
Jodå, visst hittade vi även rätt sten. Här hade det kunnat bli en av de gömmor som man suckar över, nu blev det istället ett skratt då vi såg stenhögen men hittade burken på mindre än en minut. Perfekta koordinater gjorde att suckarna uteblev och vi kunde nöjda och glada avsluta en bra förmiddag tillsammans.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0