Bland fåglar och kor. Service på Hångers Udde

 

 
Två av mina burkar vid Hångers udde behövde lite omvårdnad. Utsikt Dagsnäs # Hångers udde # 1 och Fågeltorn # Hångers udde # 2.
En fin måndagsmorgon då fokus var att få balans i tillvaron. Ja, vi jobbar med det just nu på kursen jag går.
Jag har sen länge konstaterat att just naturupplevelser och att bara få traska runt i skog och mark är det absolut bästa sättet för mig att få just balans i tillvaron och när Lena hade möjlighet att följa med så blev det hela både balanserat och trevligt.
 
Hångers udde ligger precis intill Hornborgasjön så det var en och annan fågel som cirklade runt våra huvuden.
De lät precis som fåglar brukar göra men det som förvånade mig mest var att det lät även på ett annat sätt av dem. Det liksom väsnades likt ett vindkraftverk av deras vingar när de flög över oss. 
Mäktigt.
 
 
Vandringsleden på Hångers udde är ca 3 km lång och går mestadels i hagar.
Längs strandkanten är det en snårskog av döda träd, också det rätt mäktigt och på något sätt även vackert.
 
 
Men har man koskräck ska man nog väntra till en senare tidpunkt att gå här.
I varenda hage fanns kor i olika storlekar och de var många.
 
 
 
Flera kor hade kalvar med sig. Denna hade två, men de var ju olika stora. 
 
 
Fast båda unnade sig en lunchpaus, trots att vi stod bara någon meter ifrån. Mysigt!
 
 
Höstfärgerna börjar bli framträdande nu. Jag tycker det är så vackert med alla dessa träd i vackra färger.
 
 
Fina gamla stenmurar finns mellan hagarna och stenmurar tycker jag också om, så länge de inte döljer för månag burkar.
 
 
För den optimala balansen i tillvaron avslutade vi med en fikapaus.
Frisk luft, motion, vackra vyer, trevligt sällskap och en fika på väl vald plats. Då mår jag som bäst!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Inga Johansson

Det är sant att naturupplevelser ger balans i livet. Läste om det igår. http://svenska.yle.fi/artikel/2015/10/04/du-och-din-puls-gar-ner-i-varv-i-naturen
Hoppas kunna gå den rundan nån gång i fram tiden.
Ha en bra vecka!

Svar: Ja, jag mår som bäst i naturen och tack vare gårdagens utevistelse blev även denna dag bra.
bojip

2015-10-05 @ 20:14:41
URL: http://tankstallet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0