Konfluens

 Jag har lärt mig ett nytt ord! Smakar på det en aning. Konfluens. Allt handlar egentligen om nollor.
Men jag tror att de flesta som geocachar faktiskt kan förstå fascinationen av just nollor
 
 
Cross X-ing har vi passerat en massa gånger utan att stanna till. Beskrivningen är på engelska och alla som känner mig vet hur "bra" jag är på det.......Förknippade det bara med motorcross och det är inget som intresserar mig.
Denna soliga dag passerade vi igen, men denna gång hade jag faktiskt gått in och kollat cachebeskrivningen. (Ingen avancerad engelska alls, jag vet, men är språket motigt så undviker man.)
Det handlade ju faktiskt inte alls om motorcross utan om nollor! En av sveriges 50 konfluenspunkter och det var ju lite häftigt.
Burken hittades lätt, ca 20 meter från nollan och sen började det roliga.
Att verkligen hitta nollan!
Fram och tillbaka i skogen traskade vi, några meter åt gången, och till slut så lyckades vi!
Nördigt?
Ja, sannolikt väldigt mycket, fast vi hade riktigt kul där i skogen!
 
 
 
Lena på nollan!
 
Vägen dit och tillbaka var egentligen inte så lång men lite djungellik med alla höga ormbunkar. 300 meter kan kännas längre än de är då.
 
 
Vå åkte vidare till denna fina plats. Hornsjön 
 
 
 
Jättefin grillplats och perfekt för en gömma tycker iallafall jag. Tyvärr är cachen här arkiverad men varför inte lägga dit en ny? Burken fanns om än något sunkig men platsen förtjänar en aktiv geocache.
 
Vidare till nästa plats och här var dagens smultronställe!
 
Kroksjöns vindskydd 
 
 
 
 
Vilken underbar och välskött plats!!!!!
Hökensåskänsla javisst även om detta är lite i utkanten av just Hökensås.
Här ryms det också fler burkar!
 
 
Vindskyddet var i toppskick med egen dammvippa av ljung och pors.
Två fina fikabord fanns här med och en ljuvlig utsikt över sjön.
 
 
Såklart fikat kom fram just här även om det kanske var lite tidigt. Finare plats var svår att hitta.
 
 
Mycket lingon finns det i år och skogen runtomkring sjöarna var ljuvlig!
 
 
 
Hit vill jag återvända!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0