Det här med väder och grader

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det här med grader har jag ju nämt några gånger tidigare. Både de graderna som mäts i Celcius samt de där som tillhör Challenge - 360 degrees of Sweden.
Denna måndag skulle ju bjuda på bra gradantal vad gäller temperatur, så varför inte satsa på några återstående grader i en trakt som jag sen tidigare tyckt om? Vi styrde bilen mot Taberg.
Solen sken från en klarblå himmel när jag åkte hemifrån, men det visade sig snart förändras radikalt.
Mörka moln tornade upp sig med en hastighet som var svår att förutse och rätt som det var så kom det en störtskur. Ingen åska hörde vi dock, även om det kändes som den hängde i lufdten.
Alltså blev det inte en långpromenadernas dag utan lite mer korta turer, eftersom ingen av oss hade extrakläder med. Himlen var ju som sagt klarblå på morgonen.
Jag gillar ju promenadrundorna så det var ju lite synd, men enligt receptet nedan så lyckades vi följa doktorns ordination ändå och dagen blev bra, även om den inte riktigt blev som jag hoppats.
 
 
 
Vi började med ett besök på Vårdcentralen.
En riktigt bra multi, på ett tema jag aldrig kommit på själv. Kul!
 
Resten av dagen blev en kamp mot vädrets makter. Än så sken solen och det blev varmt och kvalmigt, än så tornade molnen upp sig med en hisklig fart och det blev betydligt blötare ute.
Vackraste platsen för dagen var iallafall The Beavers In Kåperyd 
 
 
 
Inga spår av bävrar men en fin dalgång som jag gärna vandrat mer i om det inte vore för de mörka molnen som närmade sig igen.
 
 
 
 
Fikasugna blir vi ju alltid och just dagens fikastund bjöd på ett riktigt gott skratt.
 
 
Ser ut som en avslappnad Titti på marken men hon har precis landat efter en ofrivillig volt från stolen.
 
Det lär nog bli återbesök i trakten framöver. Här finns ju några rundor jag gärna vill gå.
Vad gäller graderna i challengen så ser det nu riktigt bra ut. 
 
 
Bara 9 grader kvar. Några till hoppas jag kunna släcka när vi åker på semester med familjen, det är ju trots allt jag som brukar planera sådana ;-)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0