Glögg är gott!

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Glöggprovning på Billingehus
 
En väldigt halkig stig ledde oss förbi fina utsiktplatser på billingens kant till en glänta i skogen. Vi är på väg till glöggprovning!!!!
 
 
Visst är det fantastiskt det där med event!!
Några koordinater publiceras en bit in i skogen och folk strömmar till med glögg i termosar för att ha glöggprovning.
 
 
En eld sprakar välkomnande där i gläntan. Pepparkakor och diverse tillbehör finns redan på plats.
Vilken underbar ide att prova glögg på ett event!!!! Såklart man vill komma på ett sådant för glögg i olika smaker är kul att testa och nu fanns verkligen chansen att testa allt från polkagrisglögg till hemgjord glögg.
 
 
Så mysigt!
Riktigt mycket folk strömmade till, trots att det är mitt i julstök. Tror att fler än jag hade svårt att motstå denna strålande eventide.
 
  
Jamandcat hälsade oss alla välkomna och sen var det fritt fram att testa. Någon var mer sofistikerad i sin provning och sa att det "inte smakade löddrig häst" medans jag själv nöjde mig med att konstatera att de flesta sorter var rätt goda egentligen.
 
 
 
 
Ett riktigt bra ordnat event där det även blev tillfälle till lite samspråk över glöggmuggarna.
En idé som är väl värd att upprepa ett annat år för bra blev det verkligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0