En räkmacka och några petrör i solen

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Idag var valet att stanna inne på Helliden och äta ärtsoppa eller att ge mig ut i solen.
Valet var egentligen rätt enkelt, jag tycker viserligen att ärtsoppa kan vara rätt gott, men solen är svårslagen så här års. För att toppa det hela lite extra valde jag att ta med mig en räkmacka ut.
 
Ett bra val som jag är mycket nöjd med.
Att platsen jag sen valde dessutom är speciell gjorde ju inte saken sämre.
 
 
Övertorps kalkbruk var en gång Skaraborgs största med över 100 anställda, det var dessutom det äldsta med en drift som startades upp redan på 1700-talet.
Så här såg det ut då det var i drift:
 
 
Idag är det rätt igenväxt och det är nog inte så många som känner till denna plats och ännu färre har sannolikt  varit här. Kanske dags att ändra på det?

Efter att ha avnjutit min macka där i solen valde jag att använda petrören som råkade ligga i min väska.
Några lätthittade burkar placerades ut, svårigheten är snarast att hitta vilken väg man ska ta för att hitta ända fram. Här finns ju inga stigar och rätt som det är kommer en avgrund eller ett vattenhål.
 
 
Inte ens CO lyckades hitta en väg utan "återvändsgränder"......
 
 
Men det är en spännande plats att utforska och jag kan väl inte förneka att ett gammalt kalkbrott även kan vara vackert.
 
 
 
 
 
Dessa blev resultatet av min stund i solen:
 
 
Men de som vill ha drive in gömmor blir nog tyvärr besvikna.
 

Kommentarer
Postat av: Inga Johansson

Vad flitig du är nu ute bland burkarna. Det låter som en häftig och spännande plats i kalkbrottet. Ha en bra helg!

Svar: Tack hittills har helgen varit toppen! Det händer något med mig när solen skiner. Passar på att vara ute så mycket jag bara kan då och ladda mina trötta batterier. Dessutom gör det ju ofta underverk med sömnen oxå. Borde nog bo i ett aningens varmare land kanske?
bojip

2016-02-26 @ 12:54:39
URL: http://tankstallet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0