En vild och vacker vandring, passande en femtioåring!

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Numera tillhör jag 50+gänget!
Känns faktiskt ingen större skillnad mot att vara 49 ;-).
Men den där dagen är ju ändå speciell och efter en del klurande på hur den skulle firas, där flera alternativ föll bort just för att det var en måndag och dessutom i februari, föll valet på en georunda med tjejligan.
Maken tyckte det var ett ypperligt förslag då jag ju redan blivit ordentligt firad i helgen.
Malin och Titti följde snällt med och vi styrde färden mot Tiveden, en plats jag är svag för.
 
 
Klintanäset: Skaten var en av sju cacher på just klintanäset. En udde med tivedsnatur som ligger intill Vättern.
Fin natur, bästa sällskapet, sjönära och lite fika.....
Helt perfekt sätt att fira födelsedag för mig iallafall.
Men ett kort med bara fötter på en strand och ett drinkglas bredvid hade väl passat att visa på FB på sin födelsedag.......
Fast just det är ju inte direkt jag, så det fick bli ett strandkort med påklädda fötter och kaffetermos istället, med utsikt över Vättern. Varför vara som alla andra?
  
 
Att arrangera kortet var inte helt lätt men desto roligare.......
 
 
Cacherna på Klintanäset var allihop sjönära, precis sånt som jag gillar.
Det går utmärkt att köra nära dem allihop, när naturen inte fixar egna vägbommar så att säga......
 
 
Tre fallna träd gjorde att det blev en rätt rejäl promenad för oss, men det var ju bara skönt.
 
 
Dagens balansakt gånger 2!
 
 
 
Tiveden är vacker även en molnig dag i januari
 
 
 
 
 
Den här isen skulle inte jag vilja gå ut på......
 
 
Men isklumparna i strandkanten var lika vackra som stora kristaller!
 
 
Mer is fanns det på norra sidan av udden, även om jag inte förstår hur nån kunde komma ut på isen då det ju var öppet vatten nära strandkanten.
Inte desto mindre så var det två pimpelfiskare ute på isen. Jag frågade den ena om hur tjock isen var, tydligen var den 6 cm tjock, men det såg otäckt ut ändå.
 
 
Vid Klintanäset: Kungsvikens udde  hittade vi detta märkliga bygge.
 
 
 
Nog kan man undra över varför någon byggt det här?
Dagens fikautsikt blev den här. För min del är det lika bra att sitta på en strand i Tiveden som att sitta under en palm i fjärran land.
 
 
 
Bästa tjejligan som förgyllde min dag!
 
 
 
 
Vi hade tur med vädret oxå.
Kl 14 skulle det komma snö och 14.01 föll första flingan. Men det gjorde inte så mycket för då styrde vi färden mot Karlsborg för gofika på Cafe.
 
 
Och på vägen därifrån blev stoppen korta.
 
 

Kommentarer
Postat av: Inga Johansson

Vilken härlig födelsedag! Känns rätt avlägset för en annan som varit 60+ ett antal år. Grattis, grattis!

Svar: Tack!!! En födelsedag precis i min smak!
bojip

2016-02-03 @ 18:18:11
URL: http://tankstallet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0