Tibrotripp

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ett kort inlägg denna gång. Hjärnan är trött och jag orkar inte fokusera så långa stunder i taget.
Vi var iallafall en sväng till Tibro häromdagen.
Målet var Brittgården samt några multi.
Vi startade med Wherigon som lotsade oss runt i ett bostadsområde jag bara sett från utsidan förut. Ralph Erskine ritade det på 60-talet och jag har varken hört talas om arkitekten eller tyckt att det varit speciellt snyggt förut.
 
 
Området visade sig vara betydligt större än jag trott och faktiskt riktigt mysigt. Wherigon visade oss runt på ett förträffligt sätt.
 
 
 
Så var det då dags för multisarna. Tibro gamla järnväg-stationTibro Multi 2 och Tibro Multi 1 blev loggade. Bra gömmor allihop!
 
 
 
 
En av dem fokuserade på sevärdheter, och det gillar ju jag, men varför fanns finalen så långt bort? Både multi 1 och multi 2 var delstegen utspridda över nästan hela Tibro. Jag gillar ju att gå mellan stegen på en multi och visst hade vi kunnat det men det hade blivit bra långt.
En bra tibrotripp fick vi iallafall, det vill ju gärna bli bra med GPS i hand.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0