Skottdagen!

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
29 februari var en mycket speciell dag. Skottdagen som bara inträffar vart fjärde år fick nog de flesta att vilja ut och åtminstone logga en cache eller ännu hellre ett event. Det är ju det där med statistik och souvernirer som många lockas av.
Jag bryr mig egentligen inte om något av det. Min kalender är full sedan ett bra tag. Förra gången det var skottdag var jag oxå på ett event, men denna gång hade det fulllkomligt exploderat av event. I forna skaraborg fanns inte mindre än fem event att besöka på samma dag!!
Jag nöjde mig med ett enda, nämligen Skottdagen 2016 som Malin var EO för.
 
 
Ett synnerligen trevligt event som dessutom var på en tid som passar mig perfekt. Hade gärna åkt på grilleventet i Tibro oxå men därtill fanns inte ork tyvärr.
 
 
 
Vi blev riktigt många som samlades i boulognerskogen i Skövde denna soliga dag.
Dessutom blev vi bjudna på riktigt gott hembakt fika! Kan det bli bättre?
 
 
Efter eventet ville vi gärna logga några mer cacher samt dessutom få tillfälle att njuta av solen!
Vi åkte mot Nya cykel vägen 1
Halvvägs från skövde rullade molnen in över bygden och i stöpen strax utanför skövde lyste solen enbart med sin frånvaro......
 
 
Men rimfrost på träden är ju oxå sanslöst vackert!
 
 
Vi valde att parkera på en av alla små avstickare mellan vägen och cykelbanan. Här dök ordet "bluttgrej" upp i min lite ostrukturerade hjärna. Hittar man inget ord så får man väl hitta på egna.
 
 
Det är alltså en sån som bilen står parkerad på här, men jag tvivlar på att det ordet kommer med i svenska akademins ordlista nånsin.
 
Tack och lov att Lena når högre upp är vi andra, ändå hjälpte det inte helt. Som tur är har naturen hjälpmedel att låna ut. En inte helt ovanlig vinkel att se på vägskyltar från, när man geocachar......
 
 
En cykelväg funkar oxå bra att gå på och det blev en bra avslut på vår skottdagscaching.
 
 
Halvvägs tillbaka in mot Skövde igen öppnade sig åter alla moln på himlen och solen sken från en knallblå himmel igen. Men vad gör väl det. Vi hade en bra dag ändå!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0