Har ni inget bättre för er?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Att mötas av en viss förvåning samt att folk inte förstår vad och varför man håller på med geocaching är inte direkt ovanligt, men jag har aldrig mötts av frågan "Har ni inget bättre för er att göra??" Inte förrän igår.
En fråga jag faktiskt inte kan förstå. Vad kan väl vara bättre än att traska omkring i skog och mark, njuta av fin natur, sevärda platser, få klura lite ibland samt samtidigt få motion och frisk luft på kuppen????? Dessutom få tillfälle att umgås med fina vänner!
Är det bättre att sitta framför tipsextra eller kolla in diverse såpoperor på TV eller lägga timmar i affärer och shoppa saker man kanske inte ens behöver? Eller är det bättre att lägga tiden på att spela datorspel eller gå samma asfalterade slinga som man alltid går? Väntar mig inga svar på den frågan, men vad som är bäst för mig, DET är jag bombsäker på. Att sitta på en fin plats under en geotur, med sin kaffemugg och macka och bara njuta, det finns iallafall inget som slår det för mig.
Synnerligen välgörande för både kropp och själ.
Igår var en dag då jag behövde den avkopplingen det ger mig extra mycket och som tur var ville även Malin ut en sväng.
Valet föll på Ryholmsvägen 1 och resten av serien då vi sannolikt även skulle få möjlighet att passera en milstolpe. Så blev även fallet vid Beateberg Badplatsen där Malin loggade sin gömma nummer 3000!!! Hipp hipp Hurra!!!!!
 
 
 Såklart blev det ju fika här, men fira på riktigt, det ska vi göra en dag då fler i tjejligan kan vara med.
 
 
CO till dessa gömmor är en klurig herre som gillar att pyssla på olika sätt.
Detta hade iallafall inte jag kommit på. Att fläta med ståltråd går visst också bra. Kul ide och om det tycker jag. 
 
 
 
Det blev en riktigt bra tur med, precis som vi förväntat oss, välgjorda och välgömda burkar, men även några upplevelser som inte är riktigt sånt man brukar träffa på.
Först såg vi detta ställe. Kändes inte helt rätt placering för älgtorn......
 
 
Det var när vi stannat för att logga som mannen som ställde frågan stannade och undrade om vi ville ha hjälp. Inte att leta, det tyckte han ju var totalt bortkastad tid, men kanske hade vi fel på bilen? Vi hade ju stannat lite märkligt. Det var snällt tänkt. Jag passade iallafall på att fråga honom om tornen. Jodå, jakttorn var det, men det de jagade var visst änder. 
Vi fortsatte på vilttemat och skrämde upp en fasan, men det som skrämde upp oss mest var nog ändå mötet med 5 vilda grisar på lite för nära håll.
Som tur var så var deras intresse inte oss, utan de fortsatte snällt rakt över vägen som vi just då gick på.
 
Vildsvin fanns det nog gott om i trakterna, det var många spår av bökande, så även på denna lite underliga parkering.
 
 
Kyrkor ser man ju många när man ägnar sig åt denna, för vissa helt onödiga sysselsättning. Detta var en av de ovanligare. Ryholmsvägen 12 Beatebergs kyrka. Kul att den fått inte mindre än 2 gömmor!
 
 
Några timmar tillsammans, fem grisar, en fasan, sjöutsiktsfika, 14 loggade cacher och en milstolpe senare var vi återigen helt överens om att vi INTE kunnat hitta på något bättre att ägna vår tid åt denna förmiddag.
Folk får tycka vad de vill om geocaching, men min åsikt står fast. Jag är fast i ett beroende, men kan inte komma på en endaste anledning att försöka sluta. Dessutom måste vi ju gofika för att fira milstolpen så snart möjlighet ges!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Inga Johansson

Folk kan tycka så mycket, men det förändrar inget. Så länge de inte aktivt hindrar oss, kan de hålla på att tycka. Vi vet ju vad som är bäst och roligast. Har äntligen kommit ut på en liten tur. Det blev bara en gömma men det räckte för mig. Grattis till Malin! Keep on caching!

Svar: Härligt att läsa att du oxå mår bättre för var dag nu! Såklart vi vet själva vad som är bäst för oss. Hoppas kunna komma ut en sväng i morgon igen om inget inträffar.
bojip

2016-11-19 @ 21:55:46
URL: http://tankstallet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0