Favoritplats med annorlunda avslut

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det finns vissa platser som jag gillar mer än andra. Hökensås, Tiveden, Kålland och så Kinnekulle är de platserna i närheten jag mer än gärna återvänder till, igen och igen.
Denna för säsongen ovanligt varma dag gav vi oss av till en av dem, nämligen Kinnekulle.
Målet var att serva några gömmor, men även att gå de två nya rundorna som kommit där nu i våras.
Samt såklart en lunch på Kinnekullegården, ett av de bästa lunchställena i trakten.
Vi startade med ett stopp vid en ny cache Nils Tolsgården.
Ett riktigt mysigt ställe som hade bed and breakfast mm mm. Kul skyltar fanns det gott om i denna mysiga miljö.
 
 
Sjöråsleden #1 blev vårt första rejäla stopp.
Jättefin, lättvandrad stig bredvid en å och de första fem cacherna bjöd på fina vyer.
 
 
 
 
 
 
Sen fortsatte leden på lite tråkigare grusväg, men det var en bra runda och en riktigt fin finalplats som grädde på moset. 
 
 
Precis i slutet råkade dock Ludde trampa på en geting och även om man har fyra ben att gå på normalt, så är tre ben för lite. Stackars Ludde fick vila i bak på bilen efter det. Getingstick gör ont, både på människa och hund.
Efter en riktigt god lunch fortsatte vi med nästa runda. X-tra svängen 1
Fin stig/skogsväg att gå men lite mer kuperat.
 
 
 
Flera riktigt snygga gömmor längs denna led. En av dem hade hinten "grön" och ja, det var ju inte direkt en ledtråd som hjälpte oss eftersom i stort sett allt var grönt just där. Efter att ha letat och letat ringde vi livlina och fick lite hjälp. Då plötsligt såg vi ju den. På en plats vi redan letat men inte sett. Då har man verkligen lyckats få till en klurig gömma!
Vi passerade förbi detta fina torp som dessutom visade sig ha en historia. Kul!
 
 
 
Även denna runda rekommenderas varmt! 
 
Varmt var det ju som sagt även denna dag. 26 grader såg jag nånstans och det kändes när vi kom till Äppelodlingen. Innan dess hade vi varit mycket i skog och värmen hade inte besvärat oss.
Häftigt att skåda dessa rader med äpplen och jag gillade att det var olika äppelsorter som nu började mogna på träden.
 
 
Efter denna fina dag var det dags för hemfärd men först lite fika. Mindes en så fin plats jag besökte för några år sedan där jag tänkte att fika skulle bli bra. Hällefly där Titti dessutom hade två cacherna ologgade.
Ibland blir återbesök en besvikelse. Första tanken när vi kom fram var "har nån dragit ur proppen????"
Vassen stod på torra land och sjön gav bara ett rätt sunkigt intryck.
 
 
Sen var det älgflugorna. Det måste ha varit nån form av riksmöte just där. Plockade bort hundratals ur håret på den korta stunden vi var där.
Fikade vi där? Nej, såklart vi inte gjorde.
Vi hittade en fikaplats precis intill vägen som vi stannade vid. Utan älgflugor. Kuriosa var att vi just denna varma dag burit med fikat i ryggsäck både på förmiddagen och nu på em och så fikar vi 3 meter från bilen.....
Ja. Så kan det gå. Det blir inte alltid som man tror och planerar men det brukar alltid bli bra ändå, så även denna dag. 
Avslutar med en bild på den finaste undergången jag träffat på. Ska man gå under ska man göra det fint tycker jag. Kul att Draktunneln visade mig platsen!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Inga Johansson

Wow, vilken fin tunnel! Härlig tur ni fick. Igår tog jag nog min sista geocachingtur på ett tag. Jag kommer förhoppningsvis igen lite senare. Ha det så bra på era härliga turer!

Svar: Jag tänker allt på dig och förstår vad som ligger framför dig. Det är en tuff "resa" du gör just nu. Hoppas att du snart är tillbaks igen i plastburkarnas underbara värld!
bojip

2016-09-17 @ 21:46:18
URL: http://tankstallet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0