Uppdrag Jönköping

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag har slitit ut mina älsklingsskor. Sulan börjar lossna från resten av skon och då hjälper ingen goretex i världen, jag blir blöt om fötterna direkt. Eftersom de är köpta i Jönköping och jag ville ha ett par likadana så blev det aktuellt med en tripp däråt. Att Lena dessutom behövde ett speciellt regnställ som fanns just på XXL dit jag ville gjorde att vi båda var motiverade till vår utflykt. 
Men det fanns ytterligare några skäl till att jag ville till Jönköping. 
1. Fick en TB i min hand vars uppdrag var ett besök vid en specifik cache vid sjön Stråken. Det är inte så lång omväg att åka förbi där och vi kunde starta dagen med att slutföra det uppdraget.
 
 
En fin plats denna underbart vackra morgon. Klarblå himmel och inte en vindpust gjorde att sjön låg som en spegel.
 
 
2. Challenge 360 grader.
Två grader kvar och de låg i Strömsbergs naturreservat. Kunde Lena tänka sig att logga dessa tro?
Javisst. Inga problem så vi fortsatte vår dag med att traska backe upp och backe ner i skogen där. Otroligt kuperade omgivningar som Jönköping har egentligen. Lummigt och grönt var det med!
 
 
Som tur är så hade vi fika i ryggsäcken för det tog sin lilla tid och energipåfyllning behövdes. Vi delade fikaplats med ett gäng kossor, men de höll sig snällt på avstånd. 
 
 
 
Tjuren höll till inne i skogen.....
 
 
Så var det då dags för logg av den eftertraktade challengen.
 
 
 
Känns nästan lite konstigt för den har varit ett mål så länge nu och vad ska jag hitta på för mål efter den? En om dan, kommuner och D/T känns inte inspirerande, ska det vara en challenge så vill jag att den fysiska burken inte ska ligga alltför långt bort. 
Men att bara cacha för att jag mår bra av det räcker ju gott det med.
 
Under dagen fick vi faktiskt ett uppdrag till.
Lenas man ville att vi skulle placera ut en ny gömma på en plats han åkt förbi många gånger den senaste tiden. 
Inte mig emot.
 
 
 
 
En helt ljuvlig plats som just nu var lätt åtkomlig tack vare att vattenståndet var så lågt. Mötte en tjej som brukar låta hundarna bada där och hon sa att det ibland når till knäna när man ska över till ön. Nu gick det att balansera på stenarna utan att bli det minsta blöt.
Fint slut på en fin dag. Hornsjön blev resultatet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0