Kråkeryd och Rosenkälla

 
 
 
 
 
 
 
 
Det finns alldeles för få vandringscacher tycker jag. Alltså sådana som är placerade längs en stig i fin natur, gärna i kombination med en plats som lämpar sig för en fikapaus. Är det bara jag som uppskattar sådana cacher? Tycker att det ofta är svårt att hitta just sådana promenadrundor trots att det finns en uppsjö av vandringsleder i vårt land. Eller är det så att folk har blivit avskräckta från att placera ut sådana eftersom det klankats ner en del på enkla petrör senaste tiden? I så fall tycker jag det är synd, för jag loggar hemskt gärna några sådana längs en fin vandringsled, för är naturen värd att besöka så behövs ju inga komplicerade cacher. Det räcker så gott med några små petrör, bara så jag får en chans att hitta rundorna på kartan.
 
 
Dags för jullov och äldste sonen skulle hämtas hem från Linköping. Denna gång var jag tvungen att köra själv, så därför var det extra viktigt att hitta några bra ställen att sträcka på benen på.
 #9 Kråkeryd - Sväm P P F är ett säkert kort, jag hade ju loggat några redan men var det lämpligt att ta dessa nu med snö på marken? Det är ju rätt brant i vätterbranten.....
Jodå, det visade sig inte vara några som helst problem att gå grån parkeringen till ovan nämnda cache.
 
 
Lite snö javisst men lättgånget och lätthittade cacher.
 
 
 
Fyra stycken blev det här och jag avslutade med en fruktstund vid vindskyddet innan jag fortsatte mot Tinnerö strax utanför Linköping.
 
Passerat denna mäktiga alle' förr på vägen mot Tinnerö. Nu stannade jag för ett foto.
 
 
Vid Rosenkällasjön i Tinnerö Eklandskap visste jag att det kunde finnas chans till några promenadcacher. 
 
 
Labyröret var en av de som blev loggade på en promenad i det oväntat snörika landskapet.
Så fint här ute och vid Rödberget passade det perfekt att duka upp en räkmacka till kaffet.
 
 
 
Underbar vy där jag satt och bara njöt en stund.
 
 
Passade på att gå lite även på andra sidan sjön på de upptrampade stigarna där, men där blev det bara en loggad, denna gång.
 
 
 
Snön satte hinder för vidare fynd helt enkelt.
Men det blev en härlig förmiddag och resan hem till Skaraborg gick sen utan problem.
Vilken tur att det finns några naturområden där folk har vett att placera ut cacher längs stigarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0