Is och sand

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Äntligen frisk igen.
Igår orkade jag med en promenad till Högeklint och eftersom det trots allt är en rätt ansträngande tripp känner jag mig nu helt fri från mina små virus.
Idag hade vi en helt oplanerad dag och eftersom jag längtade ut efter en vecka med minimal utevistelse föreslog jag en tur till Habo. Jag hade sett att de där serverade afternoon tea på ett café så det lockade jag med.
Det lyckades och det blev en tripp som överträffade mina förväntningar. 
 
 
 
Äldste sonen följde med och efter att ha avnjutit diverse godsaker gav vi oss ut på jakt bland sand och is.
 
 
Erosion är en spännande plats med allt som formats av naturens krafter.
 
 
Inte en chans att det gick att ta sig vare sig upp eller ner här. Som tur är så finns det en stig som är lättare strax intill. En synnerligen besöksvärd plats iallafall. 
 
 
Undrar om nån varit arg? Hammaren satt där den satt och hade sannolikt gjort det ett tag. 
 
 
Vi fortsatte mot Domsands pir och det var en isande vacker upplevelse. 
 
 
 
Tjock is som dessutom lutade lite ut mot vattnet. Det var med tungan rätt i mun som vi tog oss runt.
Ungefär vid mina fötter sägs cachen finnas. 
 
 
Behöver jag skriva att vi inte ens försökte logga den?
 
 
Allt var inbäddat i ett tjockt lager is. Otroligt häftigt. 
 
Tyckte vågmönstret på isen var riktigt läckert. 
 
 
Sista stopp innebar en promenad till Suttran.
Riktigt fin skog att vandra i och vi hamnade tack vare cachen på en rofylld plats.
 
Bäcken var rejält bred men tack vare att jag läst cachebeskrivningen så behövde vi inte korsa den.
 
 
Porlande vatten och iskristaller. Underbart.
 
 
 
Is och sand på en mysig söndagstur med make och äldste sonen. Känner mig nöjd och återigen redo för en ny vecka med nya utmaningar. 

Kommentarer
Postat av: Inga Johansson

Fantastiska bilder! Is kan bli så vackert på bild. Skönt att du är tillbaka. Jag är väl på gång men det tar sin tid att komma igen. Får väl hoppas på en solig och vacker vår.

2017-02-13 @ 09:46:59
URL: http://tankstallet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0