Lite utmaningar är aldrig fel!

 
 
 
 
 
 
Nej då. Jag bryr mig inte ett dugg om statistik. Iallafall så brukar jag säga så. Samtidigt så gillar jag lite utmaningar ibland och nu när det är rätt få hål kvar i D/T matrisen så får jag väl erkänna att statistiken blivit lite mer intressant.
Således ställdes vår tisdagstur till Jönköpingstrakten. The haunted house var just en sån gömma som passade utmärkt för min statistik. 
Idag hade vi Lacksen med i vårt team och hon var en alltigenom trevlig bekantskap. 
När vi kom på plats trodde vi nog att detta går aldrig men efter att ha botaniserat i bilens bagage hade vi det som krävdes.
 
 
 
 
Hade räknat med att det skulle ta sin lilla tid med tanke på just D/T kombination men 10 minuter senare sätt vi i bilen igen, nästan lite snopna över hur lätt det var.
 
Efter att ha virrat lite fram och tillbaka om vart vi skulle härnäst hamnade vi vid Dunke. En riktig oas och som tur var fanns det ännu en cache i dalgången sen jag var här sist för några år sen.
 
 
 
 
Dags för fikaplats och den var redan uttänkt eftersom jag kände till platsen sen i vintras. Då var isen osäker men det var ju bara bra eftersom jag nu fick chans till ännu en utmaning. Har aldrig cachat utan byxor förut men till Karpön kom man inte med.
För att vara ovanligt lite vatten överallt annars, så var det ovanligt mycket vatten i Stråken.
Minst sagt spännande!!!!! Ditut ska vi!
 
 
Loggning pågår!
 
 
Cachingklädd????
 
 
Ungefär så här djupt trodde jag det skulle vara
 
 
Men det var så här...... Tur att brallorna lämnades på land.
 
 
Men det är en väldigt vacker plats och fikat smakade utmärkt efter vårt benbad. Extra bonus var att Lacksen hade med sig kanelbullar!!! Mums!
 
 
Sist men inte minst fick vi chans att kombinera redskap från två fritidsintressen ingen av oss utövar men ändå har utrustning för, nämligen golf och fiske. De två thailändska blåbärsplockare som befann sig endast 30 meter från oss bedömde vi som sannolikt ofarliga att muggla gömman. Men de undrade nog........
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0