Födelsedagsöveraskning

 
 
 
 
 
 
 
Mycket firande blev det denna vecka. Jag passade även på att fylla år och då brukar iallafall jag vilja göra nåt jag gillar.
Så även denna födelsedag och tanken var att vi skulle logga lösta mystar i Lidköping. 
Men vädret satte stopp för längre bilfärd och vi stannade i Axvall i stället. 
 
 
Jag har alltid varit förtjust i axevalla hed. En stor vidsträckt yta med massor av enbuskar.
 
 
 
Det var väl inte jättemysigt att snön som ökade i intensivitet just då var plaskblöt men blöta enbuskar luktar faktiskt väldigt gott.
 
 
Vi loggade några rätt trevliga cacher på fina platser men den bästa var helt klart den här:
Röda Barackerna
Fin byggnad med lite fusk. Spana in fönstren!
 
 
På väg till baracken råkade vi få syn på en fin plats som vi inte kunde låta bli att spana in närmare.
 
 
Fyra cacher senare var det fikadags. Återigen hade mängden blöt snö uppifrån ökat så vi ville ha tak.
Var hittar man det? Eller det kanske bara är vi som är så tokiga som fikar utomhus i detta väder? Varnhem blev svaret på vår fråga.
 
 
Klostercafeet har ju en veranda så där satte vi oss.
 
 
Titti hade tagit med semlor som överraskning och aldrig har väl det smakat bättre!
 
 
Dan därpå hade goggle fått reda på vart vi varit och ville att jag skulle recensera klostercafet. Semlorna på trappan var supergoda fast cafét öppnar ju inte förrän om 2 månader så, ja google får klara sig utan mig den här gången.
En mycket trevlig start på min födelsedag.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: anna-lena

Kunde varit kul med en recension av kafeet! Får åka uppåt det svenska rikets vagga framåt våren.... eller när det blir sommarledighet. Ni tycks vara lediga mycket, ni ungdomar, och hinna mycket. Jag här nog missat något i livet.... ledighet.... men jag gillar ju att jobba....Vill ju både ock... Grattis en gång till på födelsedagen! Ha det så gott i all snön. Helt sjukt ju, enligt dagens FB. Här ahr vi 2-3 cm. alldeles lagom, enligt mig....

Svar: Oj, bara 2-3cm snö. Otroligt för så värst långt från oss bor du ju inte. Jo, den recensionen hade nog sätt myror i huvudet på de flesta🤣.Tror vi alla gillar att jobba bara det att livet velat annat det senaste. Hoppas få klarhet hur det blir på den fronten i veckan som kommer, har gott hopp om att arbetslösheten inte behöver bli så mycket längre än den varit. Men lediga dagar kommer skog och mark fortsätta komma högt på priolistan.
Välkommen till mina trakter när värmen kommer åter!
bojip

2018-02-03 @ 16:26:54
URL: http://femfemman.blogspot,com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0