E4mystar och Kråkeryd-Sväm

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Som ett pärlband längs E4an, norr om Gränna, ligger de där. 
 
 
E4mystarna som jag inte brytt mig så där väldans mycket om, förrän jag av misstag råkade få upp en av dem överst på GSAK.
Jag är ju inte så där jättebra på att lösa mystar, så det är sällan jag ägnar sådana nån större energi.
Men som sagt så råkade jag få upp denna på GSAK och blev nyfiken på allvar.

E4 Mystery Trail #20 Kaffe

Vilken kul myst som dessutom verkade lösbar även för mig som har svårt att koda av dolda budskap.
Ja, så gick det som det gick. En efter en av de där mystarna har jag nu kollat på och variationen samt upplägget har gjort att jag fortsatt och bara blev mer och mer imponerad av serien. Jag har googlat på en himla massa saker jag aldrig hade kommit på tanken att söka efter annars. Bland annat har jag tagit en promenad på Hashima (en övergiven japansk ö) med gula googlegubben, jag har lärt mig mer om orkaner och andra vindar, sökt efter farligt gods, livsmedelstillsatser, 1800-talsgubbar och dolda siffror på flygplatser. Jag vet även att framändan på ett bi är +1 och bakändan är lika med -1, binära tal kan man nästan kalla det, samt jag vet att ägghalvan har en egen dag.
Nåväl, denna mystserie har varit riktigt kul att lösa, upplägget är olika på dem alla och åtminstone ett antal av dem låg fint placerade längs en finfin alternativ väg om man inte vill köra E4.
 
 
När det så var dags att passera nästa milstolpe så fick det bli en av dessa mystar, och det kändes kul eftersom det glatt mig många timmar i januarimörkret.
 
Men såklart är det ju kul om det finns möjlighet till en vandring oxå. #10 Kråkeryd - Sväm P P F var precis en sån milstolpefirarvandring som jag uppskattar.
Hade från nr10-20 kvar av serien så det fick bli dagens vandring.
 
 
Vacker och dramatisk vätterkust, precis som förväntat.
 
 
 
Svårt att ha bättre sällskap på denna vandring.
 
 
 
 
 
 
 
Enligt cachebeskrivningen så var vi förberedda på en mer krävande vandring än det faktiskt var och tiden vi hade till förfogande räckte så gott att vi även hann med lite mer.
En Enkel E4 Tur vi inte fick möte här......

När vi närmar oss målet för dagen, dvs Linköping och hämtning av sonen, så sken solen upp och vi hittade ännu en vacker plats.
 
 
En alltigenom härlig resa denna januarifredag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0