Gårdarna runt sjön

 
 
 
 
 
 
 
Häromdan tog vi en tripp neråt Åsunden. Jag hade läst på FB att det skulle finnas ett gäng trevliga nya cacher i trakten av Länghem och det lockade. Titti var inte sen med att hänga på.
Ännu en varm dag skulle det visa sig bli och det är tur att bilen har AC så att vi kunde svalka oss ibland.
 
Sådana här cacher gillar jag!!!!!
 
 
Snygga och med en klurighet som man ska lösa för att komma åt loggboken, men inte alltför svåra.
 
 
Dagens fikaplats blev en annan cache av samma CO Strandnära
 
 
 
Så till den första av gårdarna Promenad på Hofsnäs, en werigo som fint visade upp de fina miljöerna på gården.
 
 
 
 
Vidare till nästa werigo, vid nästa gård, sannolikt den mest kända av gårdarna runt sjön, nämligen Torpa stenhus.
 
 
 Myten om Gustav Vasa och hans 3,e hustru var en humoristisk cache och man kan nog fundera på om Gustav verkligen var att lyckönska eller ej med den hustrun.......
Miljön på Torpa är verkligen vacker och vi fick en alldeles lagom lång rundtur i jakt på den nya sanningen om giftermålet.
 
 
 
Trakten runt Åsunden visade sig från sin allra bästa sida denna onsdag och nöjda åkte vi hemåt med bara gula gubbar på kartan. 
Men ack så fel vi hade, under dagen hade det släppts ytterligare ett gäng cacher precis där vi befann oss, men det var vi lyckligt ovetande om.
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ska åka dit bara vädret blir mer geocachingvänligt! Får kolla det där med whereigo.... tar det lång tid att följa en sådan?

Svar: Hej!Ja vädret börjar snart bli ett bekymmer nu. Vore nästan skönt att få frysa lite som omväxling och regn, jösses så jag längtar efter en rejäl rotblöta. Att man ska ha så svårt att vara helt nöjd med vädret🤣.
Ja jag rekommenderar varmt en tur till denna trakt och werigo är inte så svårt egentligen. Jag kör med appen whereyougo numera och det brukar funka bra. Den på hofsnäs var rätt lätt och tog kanske en kvart. Gör inget om man svarar fel på frågorna, det är bara att testa ett nytt svar.
Lycka till!
bojip

2018-07-15 @ 10:46:35
Postat av: Anonym

Anna-Lena skulle jag skriva under med ju!

2018-07-15 @ 10:47:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0