Att vara i Vara

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Dags för crewmöte inför LKE18 och då brukar vi ju försöka oss på en tur innan. Men det var ett stort men. Vädret......
Det hade utlovats ytterligare upp till 10 cm snö, precis som det inte räcker som det är. 
Vi var väldigt sugna på att bara strunta i att ge oss hemifrån men mötet var ju obligatoriskt så vi gjorde ett försök.
Men vart skulle vi styra bilen?
Det blev Varaslätten vilket visade sig vara väldigt klokt då det nästan var snöfritt i de krokarna.
Först besökte vi inte mindre än 4 kyrkor. Visst är det kul att alla kyrkor ser så olika ut.
Öttums Kyrka
 
 
Kvänum Kyrka
 
 
 Edsvära Kyrka
 
 
 Tråvad Kyrka
 
 
Mörka hörn på tornet var gemensamt på 50% något jag tycker var väldigt estetiskt tilltalande. 
Några promenader blev det, varav en togs på en halkig väg med start från Bjertorps slott. Ett välkänt sådant men vackert är det inte, åtminstone tycker inte jag det.
 
 
Här nedanför sas tomten husera. Det finns en liknande plats i trakten där han oxå sägs hålla till, vet inte om tomten är extra förtjust i Varaslätten men vi smög försiktigt ifall han låg och sov i stugans mörker.
Där Tomten håller till
 
 
Badhusparken Denna park var sannerligen röd. Vara är ju annars känt för sitt synnerligen färgglada stationshus, så färg uppskattas nog av de ledande på orten. Effektfullt var det iallafall mot den vita snön.
 
 
Vad är ett hälsoäventyr?
 
 
Ingen aning faktiskt men nog undrar jag lite.
 
Bengtssonska magasinet, vilken vacker byggnad! Den hade jag totalt missat utan petröret som tog mig dit. Detta trots att jag faktiskt varit rätt många gånger i just Vara då jag har släkt i stan.
 
 
De 10 centimetrarna snö blev som tur var bara 1 och vi kunde avsluta dan med crewmötet.
Hoppas vi ses på LKE18!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Långt att åka. Men tips på bra rundor mottages. Har inte letat en cache detta år. Väntar på vår. Anna-Lena

Svar: Ingen bra runda alls däromkring om man gillar att gå tyvärr. Fattar inte att det är så få som förstår glädjen i det. Jag väntar oxå på vår, väldigt mycket till och med. Hoppas kunna få till nån runda på Kinnekulle inför LKE18 om bara länsstyrelsen håller med.
bojip

2018-03-12 @ 18:09:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0