Fredag på Kinnekulle

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
En fredag i oktober då solen skiner. Jag ville till Kinnekulle och titticc kunde tänka sig att följa med. Först studerades isräfflor och hällristningar.
 
 
Isräfflor och skärtråg vid Flyhovs hällristningar
 
 
Trots att solen sken var det en kylig morgon.  Over the hill? visade sig vara en perfekt cache för detta tillfälle. 
Upp här ska vi!!!!
 
 
 
Riktigt brant var det!!! Stundtals var det mer krypgång för att ta oss upp.
 
 
 
 
Men vilken utsikt!!!!!
 
 
 
Aldrig i livet att jag skulle våga åka vare sig uppför eller nerför här, oavsett fordon.
 
 
Lite service behövdes vid stenbrottet. Eller egentligen inte. Hade fått en "need maintenancelogg" pga full loggbok, men där fanns åtminstone en hel sida tom. Fast det är alltid fint här så ett kort fick det bli när jag ändå var på plats.
 
 
 
Titti hade fått en likadan logg vid Råbäcks hamn så vi åkte hit också.
 
 
 
Tre earthcacher finns i området.  Sandsten vid Råbäcks hamn. En mycket häftig plats.
 
 
 
På vår väg till nästa earthcache "snubblade" vi över denna fina plats. Tänk att ha detta som sommarstuga........
 
 
 
 
 
Bottenkonglomerat vid Råbäcks hamn. Något jag inte visste fanns innan denna cache. Fin plats iallafall. Härintill låg även Gnejs vid Råbäcks Hamn
 
 
 
Spår av tidigare besökare fanns det här.
 
 
Åter vid Råbäcks stenhuggeri efter en fantastiskt fin fredag på Kinnekulle.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0