Nio år och trehundrasextiotre dagar

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Förra gången tjejligan var på turne så råkade det vara exakt så lång tid sen jag registrerade ett nick som geocachare. Absolut inget jag ångrar. Har ju blivit en hel del kul genom åren som jag har gjort tack vare detta!
Denna förmiddag var planen att dra mot Kinnekulle och de få vi hade kvar där. Två vadarcacher fanns ju oxå och nu borde det ju vara varmt i vattnet så vadarbyxor stuvades in i bilen.
Första stopp blev In memory of Äventyrslandet
 
 
Här lyckades vi med uppdraget och glada i hågen begav vi oss mot nästa, Friskt vågat.....

 
 
Det började bra! Fast ett litet steg framåt när man har uppmärksamheten mot en stor skock fåglar som lyfter från vassen intill kan innebära ofrivilligt dopp.
Snubblade på en stock som låg på botten precis när jag kollade bort och ja, så låg hela jag och badade iförd vadarbyxor. Nu var det allt tur att det var varmt i vattnet!
För jag upptäckte direkt att det var allt annat än lätt att få ner fötterna på botten igen innan lagom mycket vatten kommit ner i byxorna. 
Nåväl, allt gick bra, men lite hade jag tappat sugen för att försöka hitta en väg in i vassen för att leta cache så jag plaskade åter igen mot land, blöt från topp till tå och lite oroad över hur mobil, bilnyckel samt GPS klarat detta bad. (Varför tömde jag inte fickorna kan man ju undra.....)
 
 
Efter att ha försökt torka efter bästa förmåga fortsatte äventyret (Jo extrakläder fanns med som tur var) med att vi fick en högst oväntad FTF!
lite mer än 2 år efter publicering.
 
 
En liten fin promenad fick vi oxå tack vare några Träd i slänt 1
 
 
Varför inte göra en soffa av några lastpallar? Fin utsikt är det ju!
 
 
Avslutade vår dag med god lunch på alltid lika trevliga Kinnejkullegården. Nu hade jag nästan torkat.
 
 
Det var bara pengarna som forfarande behövde torkas. Tyckte det inte var helt ok att hänga ut dem på klädstrecket, så detta fick duga, inne i uterummet.
 
 
Och både mobilen, bilnyckeln och gpsen klarade doppet. Fast nästa bad ska jag lämna dem på stranden.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Spännande läsning. Tur att allt gick bra.

2019-08-24 @ 07:15:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0