En söndagspromenad på Brunnhemsberget.

 
 
 
 
 
 
 
Egentligen var jag rätt trött.
Det har varit mycket den senaste tiden, med nytt jobb, slutprov till florist 1, samt ambivalensen kring vilket av jobben jag blivit erbjuden som jag slutligen skulle välja. Dessutom var inte vädret så där jättetoppen........
Fast lite skogsluft och en promenad brukar alltid fylla på energiförråden, så jag tackade till slut ja till erbjudandet om en kortare tur från Lacksen och därför fick jag en förmiddagspromenad på Brunnhemsberget.
 
Här finns fortfarande ett helt gäng ologgade burkar, varav några är lite nyare insprängda bland de som las ut i samband med Mussepiggrundan, som jag redan loggat. Dessa satsade vi på.
 
 
Finfin utsikt från den stundtals rätt blöta stigen.
 
 
Vid Glömda rundan Vildes var förfallet stort.
 
 
Varför syns aldrig hur brant det egentligen är när man tar ett foto?
Knektastigen är verkligen en stig som ger flås och rejält brant uppför berget, men inte syns det på kortet inte.
 
 
Av Skogelund 5 finns bara stenskylten samt ett par mäktiga grindstolpar kvar.
 
 
Vid Albionstugan var det dags för fika! Mysigt!
 
 
Men plötsligt kom en vindpust modell större, kaffet fick vågor i koppen och nästan allt på bordet blåste i väg.
Nej, jag letar inte en cache här.
 
 
Min vante hamnade nästan en meter under huset. Jo, nån gång ska ju vara den första som man letar efter sin vante under ett hus oxå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0