Skönneborundan

 
 
 
 
 
 
Skönnarboleden - Dammen 
2014 var Titti i dessa krokar för att logga VÖPT och det var efter det som hon talade om att det fanns en vandringsled hon gärna ville gå nån gång. 
Det tog sin lilla tid, men 5 år senare var vi där. Skönnarboleden utanför Tjällmo i Östergötland.
Efter att ha skjutsat hem sonen till Linköping tog vi en extra omväg, vad gör man inte för en "promenadcachingrunda"?
 
Fast hade jag inte vetat att rundan fanns hade jag nog aldrig hittat den. Tycker att det är helt ok att VÖPT och liknande powertrailer avsedda att logga med bil finns, det är ju många som gillar den typen av masscaching, men oj så jag skulle vilja kunna filtrera bort dem serierna när jag letar efter en vandring eller nåt sevärt ställe.
Jag blir bara trött av att se alla burkar på kartan och orkar inte leta efter guldkornen.
 
 
En underbar vandring blev det på ca 1 mil och här kommer det bilder i den numera vanliga oordningen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
En fin vandring på lite över milen med lätthittade burkar. Helt klart en runda att rekommendera. Att det sen finns lite bakgrundshistoria att läsa på skyltar längs leden ökar bara trevligheten längs leden.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0