Velingas vackra backar

 
 
 
 
 
 
2017 gick jag en promenad som jag uppskattade mycket tillsammans med tjejligan. Den gången hade titticc förhinder, så när jag längtade ut till vitsippsmarker efter att vi kommit hem från Prag, frågade jag om hon ville ha sällskap på denna runda, och ja, det ville hon ju såklart.
 Hadängs Lövskog Stenen var en av cacherna i rundan som går längs en vandringsled i ett naturreservat. Om detta tycker jag. Backigt minns jag att det var, men märkligt nog mindes jag det som backigare då 2017.
 
 Några bilder från vår vandring i Hadängs lövskog.
 
 
 
 
Storvrilen

Efter en fikapaus i närbelägna "Kaffebackarna" valde vi att fortsätta upp på berget och logga några till som ingen av oss loggat. Detta var verkligen en rejäl vril.
 
 
Här, på denna vackra plats stod en gång Velingas missionshus.
 
 
 
Fin start på annandagens påsk blev det och visst fick jag både behov av vandring, vitsippor och tjejcaching tillfredställt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0