Underbara klyftamon!

 
 
 
 
 
 
 
Egentligen så är jag anställd oktober ut, men vi är inte klara med allt jobb på plantskolan, så efter det jobbar vi när man själv vill. Denna torsdag hade varken chefen eller mina kollegor lust att jobba, så jag valde att oxå vara ledig. Skickade iväg en snabb fråga till konagirl77 om hon hade lust att traska ut på en mosse eller nåt liknande och fick snabbt svar. Vattentät fotbeklädnad var för dagen inte tillgänglig, skulle vi kunna tänka oss något mindre blött?
Jamnevisst, varför inte? Eftersom vi båda älskar Klyftamon så föll valet på Klyftamon Kråkbäret.
Alltså, jag bara älskar den naturen. Så himla fint det är!!!
 
 
 
 
 
 
 
Tre lätthittade burkar loggade vi under den korta promenaden på de mossbeklädda hällarna. Fint!!!!!
 
Ingen tur utan fika. Elin behövde titta till sin Vindskyddet vid Stora Bjursjön och varför inte fika där?
Bra ide, bara med ett aber. Jakt......
Vi träffade på ett gäng jägare som hade lunchpaus precis intill parkeringen och de berättade att det var där de skulle jaga efter sin lunchpaus. Men om vi skyndade oss, så kunde vi hinna innan de hade lunchat färdigt. De lovade att peta in en pinne i brasan de satt vid under tiden så kunde ju vi fika vid deras eld efteråt. Vilket erbjudande!
Sagt och gjort.
Väldigt fint vid Stora Bjursjöns vindskydd, hit kan jag definitivt tänka mig att återvända.
 
 
 
Efter den promenaden smakade kaffet extra gott vid den sprakande brasan.
 
 
Vi hann med lite annat oxå, bl.a hittade vi Crocodylus Klyftamonensis och löste en rolig multi Eloseriks tio års jubileum
 
 
 
En väldigt bra dag att vara ledig på helt enkelt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0