Hällefly och hala hällar

 
Grillplatsen vid Hällefly. En liten skogsjö inte så långt från Götene
 
 
Solen skiner denna måndagsmorgon och vi åker ut på en liten tur mellan Götene och Lerdala.
Jag älskar verkligen skogsjöar. Speciellt när de är så här spegelblanka och vackra.
 
 
På andra sidan sjön fanns också en gömma men det var ett vattendrag som bekymrade oss lite så vi tog stövlar för säkerhets skull. Inte var det långt att gå så vi var snart framme. Döm om vår förvåning när vi hittade en bro!
 
 
Vi slapp ta ett jätteskutt över bäcken, jag hade säkert blivit blöt även med stövlar för min längdhoppartalang är inte vad den borde. En riktigt fin plats vid sjön var det och nöjda gav vi oss vidare, djupare in i skogarna.
 
Myskoxen, Denna bumling kunde liknas vid en myskoxe om man såg den från rätt håll. Vi vågade inte undersöka den saken, inte för att myskoxen skrämde oss utan för att hällen den låg på var snorhal.
 
 
Den avancerade uppvisning som Carina bjöd på ute i skogen efter att ha halkat på hällen hade platsat i vilken cirkusmanege som helst. Som tur var gick allt bra. Vi närmade oss därefter oxen med största försiktighet.......
 
 
Carina loggar sin gömma nr 100. Grattis till tresiffrigt!!!  Mysigt ställe, nja inte direkt, men naturen runt var fin..........Tur vi var 2, hon nådde, men såg inte och jag såg, men nådde inte från min plats.
 
En mäktig gammal stenmur fanns inte långt därifrån
 
 
Vackert med mossan som växer på stenarna.
 
Jag brukar numera aldrig cacha ensam. Börjar bli tokbortskämd då jag ju är van vid att både titticc och U+L är synnerligen välutrustade när vi är ute och cachar och fiskar fram det som saknas snabbt som ögat. Jag är glad om jag får med penna, gps och kamera. Inte alltid som batterier till de senaste är i toppform dock. Döm om min förvåning denna dag när även carjonwil plockar fram en ny zippåse ut fickan när en logg är i stort behov av en ny påse. Hade jag med något sånt? Icke. Tur man har valt så bra geovänner!
Ytterligare några platser fick besök. Vi pratade med en glad pensionär som förevisade ett riktigt proffsvindskydd för oss och konstaterade att om Kuleborg Skottet i Kuleborg legat där vi letade efter en cache så hade de inte mycket till försvar på 1600-talet. 
Efter att solen sen gått i moln på em och det börjar bli riktigt råkallt beslöt vi oss för att åka hemåt igen.
Ännu en bra utflykt! Totalt 9 loggar fick vi oxå!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0