Så många platser det finns som förtjänar en geocache!

Jag måste bo i en trakt som är ovanligt rik på platser som skulle behöva en egen geocache. Eller är det helt enkelt så att vi är för få som lägger ut häromkring?????
 
Jag har alltid varit nyfiken.......Vad som döljs bakom nästa krök. Jag är nog ute på en kronisk jakt på nya smultronställen. Råkar jag hitta ett så vill jag dessutom dela med mig, något som jag tycker geocaching är ett ypperligt sätt att göra det hela på.
 
Jag har flera nya platser på gång men det som bromsar mig är att jag ju redan har 87 cacher utplacerade. Nog borde väl det finnas andra som också vill lägga ut gömmor???????
 
Vi får se vad som blir av framöver. Hökensås är ju ett fantastiskt område med en hel mängd vackra sjöar. Kanske det får bli en eller två fikaplatser däruppe eller varför inte en serie cacher runt en av sjöarna där?
Västra vätterleden har också en del platser som är intressanta, likaså pilgrimsleden. En utsiktsplats med fikabord uppe på varvsberget......
Ja, sen är det ju området runt Hornborgasjön och Broddetorptrakten. Vackra platser det med och inte finns det speciellt många geocacher där inte. Åsle mosse.......Intressant historia den där om åslevanten. Och det maffiga monumentet i Åsle.........Någon fornstuga med historia kanske......Sen såg jag en solskenshistoria i tidningen häromdan om en milsten som varit på vift och nu återplacerats efter 90 år. Varför inte en gömma där?
Ja sen finns det ju en kyrkoruin och ett antal ödekyrkogårdar också mm mm mm. Platser finns det gott om inom ett par mils avstånd........Undrar just hur många cacher jag äger om ett år.........
 
Sen ska man ju sköta om sina gömmor också........Ska jag vänta på att någon annan lägger ut en burk just där????? Eller ska jag helt enkelt lägga en burk där ändå, blir det problem kan man ju alltid arkivera om man inte orkar sköta om dem sen.
 
Lägger till en bild från boket där vi var idag, en magisk plats mitt ute i granskogen med inte mindre än 5 domarringar fast där äger jag redan en cache: Bokstigen,
  http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?guid=53ff54ee-2ee9-4d54-8591-10039573c05e
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0