Med snö upp till knäna......och lite till ibland

1 mars! Strålande sol utlovas! Vi längtar efter vår! Kan väl inte bli bättre! eller........
Vi missade en liten detalj. Vinden var isande kall denna dag så vi höll oss mestadels i lä inne i skogen. Och i skogen var det sanslöst gott om snö........

 
Även där det inte var skog förvånade oss snödjupet.
Lena är längre än jag så jag sjönk ännu djupare här. Vart tog mina knän vägen?
Men man blir varm av att pulsa i snö så frös gjorde vi inte.
Dessutom värmde solen gott bara man var i lä......
 
 
 
Men hit hade nog ändå snöskor varit rätt bra! 250 meters promenad i skogen brukar ju inte få mig att flåsa som en blåsbälg men så vart fallet här!
 
Ännu en gömma som fyllde år fick vi logga och tur för oss att den var loggad för ca 2 veckor sedan så vi hade lite spår att följa.
 
Men solen sken från en klarblå himmel och vi hade en underbar dag! Om än kanske inte med så mycket vårkänslor just denna dag.
 
 
  
Fyra hungriga cachare söker lä i solskenet för att äta vår medtagna matsäck!
 
En massa fina gömmor hittade vi
 
 
 
 
 
Något konstigt var det för både min och Tittis GPS uppförde sig märkligt här i trakterna. Vi hade gömmorna i burken men fick inte fram dem på kartan. Kan det vara något att göra med den här krabaten tro?
 
 
Dagens märkligaste plats! Massor av energi fanns här, speciellt ovanför!
 
Inte var dag man hänger "konst" på en sådan plats!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0