En mycket speciell dag.

 Idag har det varit en mycket speciell dag.
Vårdagjämning först och främst och det gillar jag. Tycker ju om när det blir ljusare för var dag!
Dessutom var det ju det där med att bära olika strumpor. För att hedra alla som har Downs syndrom och att det är bra att vara olika.
Många färglada strumpbilder har publicerats på facebook denna dag, jag bidrog jag med men eftersom vi skulle gå en del så tog jag mina favvovandringsstrumpor på så färggladheten var ju inte så stor som jag kanske skulle vara önskat. Men olika var de!
 
 
Men det största denna dag var ju solförmörkelsen. Hur skulle det bli? Kanske skulle man hinna ta en reflexcache? Det senaste trodde ingen av oss på, men vi ville gärna vara ute så vi hade möjligheten att känna och se vad som hände egentligen. Nästa chans att få uppleva detta lär lär ju ta sisådär 24 år.......
Vi åkte och spanade in om vi kunde vårat Falköping.
 
 
Detta är en serie mystar där man ska hitta en plats där bilden är tagen och sen leta reda på antingen ledtråd på platsen alternativt ta grader och bäring.
Om denna serie tycker jag!
 
 
Efter nån timmes promenad så ansåg vi oss färdiga med caching för dagen och valde att åka och fira denna mycket speciella dag med en solförmörkelsefika!
Klockan var nu 11 och det var nu som en stor del av solen skulle vara förmörkad.
 
 
Fast det var tyvärr mer än månen som skymde solen.......
Fast kallt var det, och lite mörkare blev det med, lite som skymning kanske. Svårt att veta egentligen vad som var vad, eftersom molnen var så tunga just då.
 
 
Vi gick in och tog varsin räkmacka istället! Här var det brödet som var förmörkat istället av alla räkor ovanpå!
 
 
Efter fikat gick vi ut igen och då! Då fick vi se en liten gnutta solförmörkelse iallafall!
Häftigt!
 
 
Precis när hela spektaklet var över lättade molnen och solen visade sig helt igen. Lite surt att gömma sig bakom moln när det nu ska ske något såpass ovanligt.......
 
Ovanlig var annars denna iris? Så vacker där den växte
 
 
Sen hittade vi ju ytterligare en speciell sak denna förmiddag.
Vad tar ni för valpen där i fönstret??????
 
 
Inte var dag man ser en levande hund i skyltföntret, bär olika strumpor samt nästan missar en solförmörkelse!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0