Sånt som blivit över

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ibland är det en utmaning att hitta gömmor som ingen av oss loggat. Speciellt i närområdet. Jag cachar ju rätt sällan ensam, eftersom det helt enkelt inte känns så kul, så det är ett antal som helt enkelt blivit över som nån av de andra i tjejligan redan loggat.
Igår var en gråmulen dag, med lite regn i luften. Fast både Malin och jag ville ut en sväng och vad passar väl bättre än att logga några cacher som Titti redan loggat?
Enhagen BBK var en riktigt fin plats! Trots vädret. Här höll det på att göras snyggt i hagen. Kanske fagning på gång?
 
 
I vilket fall så togs allt gammalt gräs bort, sannolikt för att öka de blommor som kräver mager jords förutsättningar för att trivas. Det finns ju inte så mycket mager jord nu för tiden. 
Här skulle det även grävas, gissade vi, för varför skulle man annars märka ut var det växer blommor? 
 
 
Här har det sannolikt även bott någon. Kanske fick de flytta när vägen strax intill byggdes.
 
 
Vi fortsatte till Industriutsikten.
Billingeleden i vackra Våmbs ängar, nu när berget brinner av alla färger är verkligen en upplevelse. 
Vackert även en grå dag.
 
 
Fin gömma var det oxå om än lite sliten. 
Utsikten är fantastisk, trots den inte speciellt vackra industrin i bakgrunden. 
 
 
Fyra gömmor som blivit över loggade och vi kände oss värda en riktigt smaskig "lunch".
 
 
Kostcirkelns alla delar är det ju inte riktigt men tårta är gott och nu passade vi på att njuta lite extra.
 
På hemvägen passade jag på att ta ytterligare en promenad på ängarna ovanför Skultorp till Valet är ditt!
Kändes bra att bränna åtminstone några få av alla tårtkalorierna jag fått i mig.
Även här var det gott om färger.
 
 
 
Hösten är fantastisk även om himlen är grå.

Kommentarer
Postat av: Inga Johansson

Fantastiskt fina färger nu. Det har inte blivit så mycket utomhusvistelse för mig men igår var jag ute och fotade på gårdsplanen. Hoppas att jag snart ska kunna ge mig ut till nån gömma. Men det får nog bli med en kompis. Ha en härlig cachinghöst.

Svar: Tack!!Alltid lika kul att höra av dig! Krya på dig!
bojip

2016-10-22 @ 23:08:03
URL: http://tankstallet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0