Tur och Otur i Jönköpingstrakten

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Klämmestorps kvarn/mill, denna fina plats, fick som tur var ett återbesök häromdan. Jag för att fotografera, titticc hade siktet inställt på plastburk.
 
 
 
 
 
Men största anledningen till besöket här var JC #1, en inte helt okomplicerad multi, som började ganska nära kvarnen. Inspirationen var hämtad från en viss skolaserie i Skåne, som jag tyckte mycket om, så självklart var jag nyfiken på vad multin hade att erbjuda.
Vi följde bäcken från kvarnen till delsteg ett och hamnade strax intill denna mysiga damm.
 
 
Det skulle vara sol hade SMHI lovat. men solen hade nog inte lyssnat på den rapporten. Detta var ungefär allt vi såg av den under dan.
Fin plats som vi passade på att njuta lite extra av under tiden vi funderade på vad som åsyftades i delstegen. Tror att det även borde funderas på att byta ut lite på rastplatserna. Verkar "spännande" att fika här......
 
 
Fundera, det fick vi verkligen göra. Såpass mycket att vi till slut fick be om hjälp på den sista frågan, några dagar senare. Hm, rätt smart när man väl kom på vad som åsyftades.
Nåväl, området var vackert och vi vandrade runt lite extra under tiden som vi klurade och då råkade vi av en slump hitta en mikro. Hm igen, inget namn på cachen och inte en enda logg. Vad i all världen är det vi hittat tro??? Men vi skrev in oss i den okända och valde att fortsätta vår färd utan att logga multin.
Vi fortsatte mot Skbo #1, en runda som jag sneglat på en tid.
 
Att gå på väg tilltalar mig inte så mycket egentligen, men just nu när det är så blött ute, så var det ett klokt val.
Dessutom är det ju delvis vandringsled...... Även om den är asfalterad.
 
 
 
Fikaplats var vi tvugna att hitta, för nu knorrade våra magar av hunger. Gillar ju när det tipsas om lämpliga sådana i en rundas beskrivning. Nu missade vi denna fina plats, Bastan, då vi innan vi kom hit valde att sitta betydligt blåsigare på golfbanan. Lite synd, men jag hade ju oxå kunnat göra ett bättre förarbete.
 
 
Jo, jag har alltid haft lite svårt när hinten är stubbe. Brukar av nån anledning många gånger ha svårt att hitta rätt stubbe så när man kom fram till detta borde det egentligen vara helt omöjligt......
 
 
Fast så visade det sig inte vara. Tur kanske? Tror dock att jag närstuderat stubbar tillräckligt för ett tag framöver nu.
 
Rundan visade sig vara en rätt komplicerad sådan, vi fick 2 DNF samt fick leta väldigt länge på några andra i serien. Regnet började falla och det blev allt mindre mysigt. Tror att alla kan förstå lyckan när den sista cachen innan bonusen visade sig direkt.
 
 
Sen var det ju bara bonusen kvar. Med två siffror som fattas för att hitta bonusplats blev det rena rama gissningsleken men en trolig plats kunde identifieras någorlunda.
Väl där ännu mer klur. Det fanns ju ett antal kombinationer att testa och eftersom den rätta inte visade sig funka förtsa gången, så blev det några muttranden innan sesam öppnade sig. Ibland har man tur även om det tar tid!
Två dagar senare var koordinaterna till multifinalen oxå uträknade. Döm om min förvåning när de visade på en plats vi redan besökt. Den okända cachen är nu inte längre okänd. Ibland har man verkligen tur.
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gick den rundan förra sommarn...tror jag. Några alldeles för svåra. Och så alla dessa stubbar. Hu! God Jul på dej!

2017-12-18 @ 17:20:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0