Vild, vacker vänerkust

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag tycker inte att det är speciellt ofta som nån av mina cacher behöver servas men nu var det inte mindre än tre stycken på Kinnekulle som behövde tittas till. Därför passade jag på att ta en liten tur dit på veckans lediga dag. 
Det är ju ovanligt lågt vattenstånd i Vänern och hela sommaren har jag önskat att få ta en strandpromenad och uppleva detta. Nu var ett gyllene tillfälle till även detta och då det kommit några nya cacher i längs sjökanten i närheten av min egen Grottan  så blev det även lite loggar där som nu är signerade av bojip.
 
 
Utsikt Vänern är en av dem. 
Kusten här är verkligen vild och vacker med dramatiska stup längs stigen.
 
 
 
 
Med tanke på hur jag senare fick se hur det ser ut under så kändes stigen ändå mer spännande.......
 
 
 
 
Trodde först att grottan vid min cache var den enda grottan som fanns men så var ju inte fallet.
 
 
 
Nere vid  vattnet fick jag uppleva lite sjöbottenvandring och det var en mäktig upplevelse där det gällde att hålla tungan rätt i mun. Vissa, av vattnet rätt blankslipade stenar, var snorhala.
 
 
 
Ovanför här går stigen.....
 
 
Helt klart märktes det att fler tilltalats av de släta stenarna på stranden.
 
 
 
 
Efter den första "strandpromenaden" smakade det gott med ostmacka vid den lilla grillplatsen.   
 
 
Efter det tog jag ytterligare en stenig promenad till Sjökanten #1 och följde givetvis just sjökanten till granncachen. Även detta en mycket fin naturupplevelse. 
 
 
Blev några fina timmar i eget sällskap tack vare några burkar som behövde service.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0