Skövdes okända platser (och några mer kända)

 
 
 
 
 
 
 
Älgjaktstart och regn i luften. Vi beslutar oss för att stanna i Skövde denna tjejligeträff. Hamnade på tre ställen jag aldrig varit på, fast jag en gång bott i Skövde. Skogens källare vid Tovatorp var första stället. Här i krokarna gick jag mycket när vi bodde i stan men hit hamnada jag visst aldrig.
Nästa plats var denna underbara oas,  Sommarhemskullen.
 
 
 
 
Sanslöst vackert och denna kulle har jag gått runt många gånger utan att veta att den gick att gå upp på......
Vidare till Carls och morfars gömma. Här hade jag inte heller varit, fast det berodde mest på att här var det nybyggt, såpass nybyggt att snickarna höll på för fullt runtom i området. När vi bodde i stan tror jag det var hästhagar här.
Så till de kända.  Boulognerskogen #4, Hackes Hus. Både platsen och boulognerskogen är så bekanta. Har ju t.o m loggat en gömma på samma plats tidigare.
 
 
Avslutningsvis den mest kända av dem alla, även om den var lite okänd. Har faktiskt aldrig fikat här förr, även om jag varit på biltema massor av gånger.
 
 
Ett litet äventyr på nära håll passade perfekt denna gråmulna dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0