Solen skiner, inte kan man ju vara hemma då?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jovisst kan man vare hemma och greja en ledig dag även om solen skiner från en klarblå himmel, men får man frågan om att följa med på en geotur i stället så är iallafall valet rätt lätt för mig. Speciellt nu när orken äntligen räcker både till jobb och fritid igen.
 
 
Det är så vansinnigt vackert ute nu, med alla höstfärger. Gillar verkligen hösten, när den ser ut så här!
 
Det har kommit ett gäng "leder" senaste året. Lite förvirrande egentligen eftersom de har dykt upp på olika platser, trots att de har nummer efter varandra. Vi har med avsikt valt att avvakta lite med dem, bara för att se om det kommer dyka upp fler längs samma led. Det är ju en hyffsad bit att åka trots allt. Fast idag var det så dags för en första del.
Leder 20 - Leder 19 blev vårt val. Däremellan låg det ytterligare 4 cacher i samma serie. Jo, lite förvirrande är det, men vandrare som jag är har jag överseende för det. Tycker ju det är alldeles för få av alla våra fina vandringsleder i skaraborg som har cacher.
 
 
Det visade sig att vi gick en liten, liten bit av Gärdesslingan. 
 
 
Underbar tallskog, med massor av blåbärsris. Jättefint!
 
Här stod en traktor! Undrar varför, för ingen fanns i närheten som kunde ha kört dit den.
 
 
Stora stenar i blåbärsskogen.
 
 
Medans jag loggade såg jag plötsligt Tallulah ovanför mig. Hur i all världen kom hon upp på denna nästan 2 meter höga sten med sina korta ben?
 
 
Efter promenaden var det fikadags. Kan man hitta en bättre plats än denna?
 
 
 
Knappast. Solen värmde, träden längs stranden skyddade mot den iskalla vinden och så lite vågskvalp på det. Kaffe, macka och ett ägg. Gott!
 
Kunde inte låta bli att ta kort på höstlöven i det klara vattnet.
 
 
På väg hemåt passade vi på att logga några mer gömmor. En gammal knotig i vacker mossig skog.
 
 
Ännu en gammal, fast kanske inte så knotig. Året 1707.. Modell stor på den milstenen och ännu en gång var jag glad att jag har hästsvans.
 
 
Sist denna dag kommer en skylt vi passerade. Underbart sätt att få folk att minska trycket på gaspedalen.
 
 
Mycket nöjd med att jag tackade ja till möjligheten att få komma ut denna soliga vackra höstdag. 
13 cacher hann vi logga och massor av "alltmellanhimmelochjordsnack" fick vi på köpet.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0