Torsö

 
 
 
 
 
 
 
Säsongslediga dagar är så skönt att ha nu, även om det är den absolut mörkaste årstiden. Kanske just då som jag behöver min ledighet allra mest egentligen. Att kunna utnyttja dagsljuset under de få timmar som finns. För dagsljus det behöver jag.
Som säsongsanställd har man ju inte så många semesterveckor och det är helt ok, eftersom jag trivs så sanslöst bra med jobbet jag har. 
De första lediga dagarna är nästan lite som semester, och när man får erbjudande om att följa med på en liten tur till Torsö en onsdag så är det svårt att tacka nej.
Vi nafsade ju lite på kuststigen när vi var här sist, nu var det resten av den serien plus hela serien Stenbumlingen - Skogsstigen som var vårt mål.
En riktigt fin vandring som man kan gå i en rundslinga. Sånt gillas!
Jättefin skog i början av skogsstigen
 
 
 
 
 
När vi närmade oss laxhall så blev det först lite sönderkörd skogsväg och sen icke sönderkörd skogsväg innan Under sten - Kuststigen serien tog vid.
 
Vår fikaplats för dagen!
 
 
 
Laxhall och Brommö i bakgrunden
 
 
Fikautsikt
 
 
 
Kuststigen är riktigt vacker att vandra. Färgerna i naturen är helt annorlunda en grå dag mot förra veckans novembersol.
 
 
 
 
Krypgran växte det lite överallt. Så konstigt det känns att se grangrenar komma upp ur marken utan nån högre topp.
 
 
Stenigt värre ibland.
 
 
 
 
Och minde stenigt ibland.
 
 
 
Häftig björk!
 
 
 
 
 
Vi passade även på att spana in en hällristning vid Hattareviken.
 
 
 
Dagen avslutades med en promenad upp till Bornäsudde
Här fanns en fyr med balkong!
 
 
Torsöbron långt därborta.
 
 
Här hittade vi dagens sista fikaplats.
En fin onsdag i början av december blev det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0