Urskog!

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Urskog, det är allt nåt visst med just det ordet.
 
 
Orörd vildmark är alltid spännande så Lidens Urskog fanns på min önskelista redan i början av min cachingkarriär, fast när man inte loggat så många så finns det ju alltid så många andra cacher som gjorde att jag aldrig kom iväg till just denna cache. Sen arkiverades den och därmed försvann den även ur mitt minne.
Numera är kartan i närområdet rätt fullproppad av gula, glada gubbar så när man ska på utflykt tillsammans är antalet cacher som alla har ologgade starkt begränsat. 
Varför inte kolla om det finns arkiverade cacher som kan finnas kvar?
Sagt och gjort och när denna dök upp så mindes jag att hit ville jag ju redan för 10 år sen.
Konagirl77 var inte sen att hänga på och vi traskade iväg på den till en början jättefina stigen.
Undrar vad som hänt just här?
 
 
Massor av vatten i bäcken! Tur det fanns en spång!
 
 
Upp där ska vi! Sista biten nästan fyrfota.
Rejält brant var det och stigen försvann.
 
 
 
Och minsann, vad hittade vi inte där?
Blöt logg såklart, men den är ju arkiverad sen 2013 så det var ju inte så konstigt. Men jag har sett lika blöta loggböcker på aktiva cacher. Så synd att denna är arkiverad, för här borde det finnas en cache!
 
 
Vi återvände till bilen och hämtade med oss våra ryggsäckar, gick tillbaks till bäcken och satte oss med vårt fika på en stock, samtidigt som vi la en plan för vidare äventyr.
Valet föll till slut på Billinge Blöt # 16 Lilla Hjortemossen
Ca 1 km fågelvägen från cachen fick vi lämna bilen och sen gav vi oss av rakt ut i vildmarken.
Eller inte, vi gick grusväg de första 500 metrarna, sen hittade vi lite djurstigar och däremellan var skogen öppen och lättvandrad. 20 meter från gömman korsade vi en stor fin stig......
Väl vid nollan hittade vi den typiska "Billingeblöthatten". Otroligt bra är den helt klart för det är sällan dessa loggböcker är våta.
 
 
Återigen en riktigt härlig naturupplevelse som jag bara måste tycka om. Nu är det endast 5 kvar i serien och dessa står definitivt kvar på min önskelista tills vi får tillfälle att göra en ny vildmarkstur.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0