Cykelturen

 
 
 
 
 
 
 
 
En cykeltur är aldrig fel, speciellt inte om den går länge en asfalterad gammal banvall.
 
 
Att få cykla mer på sjuhäradsrundan har funnits på min önskelista rätt länge nu, egentligen skulle jag ju vilja cykla hela rundan nån gång, men det får bli ett framtida projekt.
Denna soliga lördag fick det bli söder om Ulricehamn, intill Åsunden som blev vårt mål. Fram och tillbaka samma väg.
 
 
 
 
 
 
Kan väl säga att vi inte var ensamma om att cykla just där. Vi mötte massor av folk, de flesta märkligt nog med proffscyklar och klädda för mer krävande cykling. Givetvis delade vi även spår med mer vanliga cyklister i alla åldrar, hundar och även rullskidåkare. Att ta kort utan en massa andra med var inte helt lätt.
Så caching var knappt att tänka på trots att det ligger massor av cacher utefter denna cykelled.
 
 
Vi trampade på i god fart för att hitta ett fint fikaställe där vi kunde avnjuta våra medköpta räkmackor.
Alla bord som fanns var upptagna men vi lyckades hitta en fin plats på en pir, en bit bort från spåret.
Mums.
 
 
Vi fortsatte trampandet och jag trodde nog att nästa sjönära etapp nedanför Vegby skulle vara lika fin eftersom den gick precis längs Sämsjön men där misstog jag mig.
Väldigt igenväxt av sly nästan hela sträckan. Vid 33 Cykelturen vände vi och körde norrut igen, på det hela taget var den cykelsträckan upp till vegby rätt trist, och det märktes på antalet cyklister, för här var vi nästan själva.
 
Lite kaffepaus innan vi hoppade på cyklarna igen, och nu blev det faktiskt några cacher loggade oxå.
 
 
Inte så många som jag kanske hade förväntat mig från början, men ändå helt ok. 
 
 
 
Banvallen mellan Vegby upp till Ulricehamn är verkligen jättefin, och jag kan varmt rekommendera en cykeltur där. Att man kan logga några cacher är bara en bonus.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Där är fint. Cyklade en gång för många år sedan. Gör gärna igen.Promenerade en liten bit i våras, men insåg att cacherna var borta på flera ställen. Det ställer till det om man hugger ner lite träd.// Anna-Lena

2020-07-23 @ 18:16:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0