Hökensåspromenad

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ledig tisdag var det ett tag sen jag hade, men denna vecka sammanföll både ledig dag och "ingethimlalläckage". Alltså gav vi i tjejligan oss ut på promenad.
Denna gång blev det Hökensås igen och fortsättningen på denna runda. 
En #1 (Kan inte låta bli att gilla att nummet ett i serien heter en)
Siktet denna dag var fika vid Rävafallet, en jättefin plats jag varit vid förr men gärna återvänder till.
Först lite utsikt längs vägen.
 
 
Man kan faktiskt se Vättern härifrån, även om det är svårt att se på bild.
 
 
Vi gick rundan "baklänges och närmade oss alltså fallet nedifrån, så vi var tvugna att korsa ån. Tur det fanns en nyare bro oxå!
 
 
Vackra Rävafallet. Perfekt fikaplats!
 
 
 
 
 
 
Larvigt fikasällskap!
 
 
Mätta pch belåtna ger vi oss på att klättra uppför branten precis bredevid fallet. Här hade det varit lite besvärligare att gå neråt, men jag gissar att det finns en stig lite längre ifrån fallet som är mer lättgången även neråt.
Strax återfick Holmån en lugnare rytm igen och den följde vi sen  tillbaks till parkeringen.
 
 
Vilka gigantiska ormbunkar det finns i år!!!
 
 
En fin promenad. Hökensås levererar alltid. Första regndroppen föll precis när jag öppnade bildörren när vi var tillbaks. Tur får man nog säga att vi hade.
  
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tänker att jag oxå vill återvända till Hökensås igen. Såg denna långrunda. Gick ni fram och tillbaks från fallet. Här du någon annan runda att rekommendera? Anna-Lena

Svar: Ja, det är en fin runda att gå. Vi parkerade vid p-koordinaterna och gick runt ner förbi fallet. Men vi valde att dela upp långrundan på 2 tillfällen och det blev en lagom promenad. Måste passa på att rekommendera ett besök vid Strömsbäcks gårdscafe som ni nästan går förbi. Så mysigt ställe!!!
bojip

2020-07-12 @ 15:03:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0