Taste the countryside

 
 
 
 
 
 
 
Senaste tiden har det varit mycket himlaläckage men denna måndag skulle det hålla upp.
Alltså planerades det för en liten utflykt i Sjuhäradsbygd. Jag köpte en fotoorienteringskarta av "taste the countryside" för några veckor sen och att leta efter var bilder är tagna gillar jag. Tanken var ju att man skulle cykla men det insåg vi blev alldeles för långt så det fick i stället bli en biltur med några cacher man kunde vandra till i stället. 
 
 
En mycket bra mix om jag utvärderar, det enda som jag kan tycka var tråkigt var att eftersom det var måndag var alla ställen stängda i trakten.
Några av platserna på kartan hade oxå geocacher och vi valde att börja med  Där bränner jag mitt brännvin själv..., en plats som verkligen är jättefin. Denna cache loggade jag redan 2015 så nu letade vi bara efter en bild som kunde passa på platsen.
 
 
Broddarps k:a låg inte så långt därifrån och självklart vill man ju logga en cache av någon man känner. Denna är konagirl77 ägare till och det visade sig vara en riktigt fin kyrka.
 
 
Allt var ju stängt denna måndag så matsäck var packad. Gäller bara att hitta lämplig fikaplats då.
Sämsjöborg gav oss både en liten promenad och finfina fikabord.
 
 
 
Dagens finaste plats var utan tvivel Källekrokehall. En cache som ligger lite avsides och därför inte heller får så många besök. Eftersom en av kontrollerna på vår papperskarta tog oss bara nån kilometer från denna cache valde vi att gå från det hållet i stället för från Molla bokskog som parkeringskoordinaterna egentligen ville.
Väldigt fint med kohagar intill sjön innan vi vek av in i skogen.
 
 
Här var maken smart och föreslog att kaffet skulle med. Vilken tur för finare fikaplats var svår att hitta.
 
 
Även grillplats fanns här. Jättefint!
Det finns en vandringsled som går runt hela sjön Sandsken, den kan jag väl tänka mig att gå någon gång för den verkar vara i bra skick.
 
 
Sista fotostoppet på vår lilla runda blev ännu en plats jag besökt förut.
 
 
Hägna Gammelgård 
Även denna cache loggades för länge sen, redan 2013 men visst är platsen värd ett återbesök!
 
 
 
En synnerligen trevlig måndag i semestertider.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0