Skottdagen

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Skottdagen, den extra dag som infaller vart fjärde år måste ju bara firas om man är geocachare.
För hur skulle det se ut i kalendern om den 29 februari får förbli vit i ytterligare 4 år? Egentligen inget som stör mig speciellt mycket men att fira det gör jag ju gärna.
Detta år infall den 29 februari till all lycka på en lördag och jag hade turen att få möjlighet att gå på 2 väldans trevliga event.
Först hade Malin ett fikaevent Skottdagen 2020 och redan när vi kom 10 minuter innan hade det samlats en stor skara geocachare utanför cafet.
Mycket mysig start på dagen blev det här och så kul att eventet blev så välbesökt.
 
 
 
Några timmar senare var det dags för  SkottdagsCito - Fågelholkar på längden och tvären.
Att plocka skräp brukar jag ju förknippa med cito och det är förvisso en välgärning, men detta var så mycket roligare. Har faktiskt inte gjort en fågelholk sen slöjden och det var ju inte igår direkt.
 
 
Elin hade förberett små påsar med material som var färdigsågat och bara att sätta ihop. Vilken aktivitet det blev!!!
 
 
 
 
 
Och nej, det var inga geoholkar vi tillverkade utan detta var i allra högsta grad till för småfåglarna, så självklart skulle de även sättas upp.
 
 
 
 
Min första tillverkade holk sen slöäjden uppsatt av mig själv. Rackarns så händig jag känner mig nu. ;-))))
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0