Hem från Dalsland

 
 
 
 
 
 
Dags för hemfärd och denna dag verkar det bli VARMT!!!
Vi börjar med en liten skogspromenad inte långt från vårt boende.
Grottan var den cache som låg näst närmast och den tyckte jag lät väldigt lockande.
Först fin skosgväg i skuggig fin skog, sen en skylt och lite mindre stig innan vi stod vid ett berg och halvägs upp låg den!
 
 
 
 
 
 
Helt klart en häftig plats, väl värt en liten bergsbestigning. Passade även på att klättra de reserande metrarna uppför berget och belönades med fin utsikt som tack.
 
 
 
Varmt var det som sagt. Vi inriktade oss på lättare cacher på vägen hem eftersom vi båda dessutom kände av åskhuvudvärk. Sundals Ryr Gamla Kyrka var fin, men det som var mest faschinerande var ändå korsen.
 
 
 
Trodde faktiskt innan att dessa smidda kors endast fanns i värmland, men där bedrog jag mig visst.
 
 
Råskogsstugan. en hembygdsstuga behövde besökas.
 
 
 
Ja, jag gillar verkligen kyrkoruiner!!! Så även denna.
 
 
Givetvis fanns det lite smidda kravdekorationer även här att beundra.
 
 
 
 
 
Bastungen fyr. Ja, bilden ovanför är faktiskt en fyr!
 
 
Naturreservatet runt visade sig vara ett väldigt vackert promenadstråk.
 
 
 
  
Sista fotostoppet blev Dalbogården, ännu en hembygdsgård med en multi. Sånt gillar jag!
Men hur vi än räknade hamnade vi galet tyckte vi. Nog borde det väl vara gångavstånd???
Så var det visst inte och eftersom det var åt helt fel håll för oss struntade vi helt i logg och körde hemåt i stället.
 
 
 
Blev en väldigt bra resa, vi fick kämpa lite med värmen, men nästan allt vi ville göra hanns med och då kan det väl inte bli bättre? 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0