Ullstorpasjön

 
 
 
 
 
 
 
Det finns cacher jag spanat på mer än en gång. Funderat över hur man ska göra för att ta sig dit, vart man parkerar etc.  Ullstorpasjön är just en sån cache. När konagirl77 lite lämpligt hade ledigt en fredagseftermiddag frågade jag om hon kunde tänka sig att följa med. Jomenvisst, det ville hon så vi styrde kosan i var sin bil mot vår valda parkeringsplats vid Ekbacken och gav oss iväg, givetvis med ryggsäcken packad med fika.
Följde den lilla åsen bort mot sjön och det visade sig vara ett bra val för rätt snart stötte vi på en väg!!! Fantastiskt eftersom detta enligt kartan var stiglös terräng.
 
 
 
Visade sig att det vara bara att följa den nästan ända fram, men de sista 200 metrarna fick vi gå stiglöst igen samt hoppa över åtminstone ett dike.
 
 
Mossar, vad är det som gör att jag gillar dem så mycket?
 
Denna vandring skedde i slutet av januari och marken var frusen, det underlättade helt klart, men det fanns torrare stråk, gissar att det kan ha brutits torv här eller något, då de torrare partierna var väldigt raka.
 
 
Cacheutsikt!!
 
 
Vi fortsatte vår stiglösa vandring en bit då jag gärna ville se en glimt av själva sjön.
Stötte på en väg till samt detta bygge.
 
 
Fin utsikt var det här så detta fick bli vår fikaplats.
 
 
Det fanns ett torn på den lilla "landtungan". Undrar om det varit ett fågeltorn eller kanske ett jakttorn?
Helt plötsligt fiskade Elin fram en semla ur ryggsäcken. Årets första!!! Helt underbart att denna fick inmundigas här mitt i vildmarken!
 
 
Vi valde att följa vägen vi satt vid tillbaks till bilarna och det blev en riktigt fin promenad. Från det hållet hade det varit ändå lättare att nå cachen visade det sig då vi passerade strax intill även då.
 
 
Det börjar mörkna på vägen tillbaks. Dagarna är korta i januari. Men vilken trevlig tripp det blev. De där udda cacherna mitt i ingenstans har helt klart sin tjusning!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0